با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود، ممنوع است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در جاهایی که تولیدات کالاهای اساسی در داخل به حد اندازه انجام شود واردات آن کالا را ممنوع اعلام می‌کنیم، اظهار کرد: در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و دشمن با تهاجم جنگ سنگین اقتصادی علیه ما، شکست خورده و تولیدات ما هنوز زنده است.

منتشر شده

در

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز از طریق فرودگاه نوشهر وارد مازندران شد.

قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی  و احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران وی را در این سفر همراهی می‌کند.

وی در جلسه کارگروه رفع موانع  تولید در استان در حوزه صنعت شرکت کرد و طی سخنانی با بیان اینکه کار معادن منافاتی با حوزه محیط زیست ندارد کشورهایی در شرایطی مانند مازندران وجود دارند ولی آیا در آنجا معادن و صنایع تعطیل است؟ خیر بلکه در آنجا فعالیت دارند، اظهار کرد: حل مشکلات صنایع و رونق تولید وظیفه همه ماست.

فعالیت معدن در مازندران نیازمند رعایت الزامات زیست‌محیطی است

 وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مطالعات اولیه به خوبی از معادن در کشور دست یافت که با مسائل زیست محیطی مشکلی ندارند، افزود: می‌توان برای تعداد معدودی معادن در مازندران مجوز صادر کرد اما شرایط مناسب و الزامات زیست محیطی آن را باید رعایت کنند.

رحمانی گفت: مازندران استانی است که کشور را اداره می‌کند و نیروهایش در سطح کشور حضور دارند، نباید همه مسائل استان مازندران برای حل شدن به پایتخت ارجاع داده شود باید در استان حل شود.

تدوین 7 محور برای رونق صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه امسال در وزارت صنعت ۷ محور با ۳۵ برنامه داریم، خاطرنشان کرد: تولید، توسعه صادرات، فناوری، بازار، معادن، مباحث مالی و بهبود فضای کسب و کار، این‌ها محورهای اصلی کار است در حال پیگیری هستیم و همه باید کمک کنند.

افزایش سهم مازندران در حوزه صنعت

وی یادآور شد: در زمینه حل مشکل معادن نوشهر چالوس و کلاردشت حتما با رئیس سازمان محیط زیست کشور صحبت خواهیم کرد تا این موضوع برای همیشه حل شود در زمینه سهمی ۱۹ درصدی استان مازندران این عدد را افزایش خواهیم داد.

رحمانی ادامه داد: استان مازندران با کشورهای حوزه دریای خزر در زمینه صادرات ارتباطات بسیار خوبی دارد و آن را که یکی از قطب‌های تاثیرگذار صادرات کرده است یکی از محورهای اصلی کار ما صادرات غیرنفتی است که در سه ماهه نخست امسال نیز بسیار خوب عمل شده است.

لزوم بسته‌بندی در صادرات کالاها

  وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در زمینه صادرات به سراغ مازاد تولیدات کشور باید در صادرات مواد غذایی به عنوان کالای اساسی، در بعضی موضوعات نباید تعهداتی برای صادرات ایجاد کرد، گفت: یکی از معضلات بسته‌بندی مناسب است زیرا دیگر دنیا به صورت فله‌ای از ما کالای غذایی دریافت نمی‌کند.

وی با اعلام اینکه برای ایجاد بانک صنعت و معدن در حوزه انتخابیه نوشهر چالوس و کلاردشت این موضوع است نیازهای بسیاری از استان‌هاست و ما این را پیگیری می‌کنیم، افزود: در زمینه تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید بگویم که تکنولوژی و فکرهای جدید لازمه بازار امروز هستند و باید همه ما این را پذیرا شویم و من از همه جوان‌ها انتظار دارند که با افکار نو و جدید خودشان به کمک ما بیایند.

اعلام ممنوعیت برای کالاهای که در داخل تولید می‌شوند

وزیر سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در جاهایی که تولیدات کالاهای اساسی در داخل به حد اندازه و کافی و با کیفیت انجام شود واردات آن کالا را ممنوع اعلام می‌کنیم، اظهار کرد: در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و دشمن با تهاجم جنگ سنگین اقتصادی بر علیه ما، شکست خورده است و تولیدات ما هنوز زنده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.