با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

واکسن کووپاستور بی عارضه است

رئیس موسسه انستیتو پاستور ایران با اشاره به آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپاستور در کشور گفت: این واکسن کاملا بی عارضه است.

منتشر شده

در

علیرضا بیگلری صبح چهارشنبه در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی واکسن کووپاستور در ساری با بیان اینکه این مؤسسه قدیمی ترین انستیتو تولید واکسن در خاورمیانه به شمار می‌رود، افزود: این مؤسسه در یک قرن گذشته دژ مستحکمی برای امنیت سلامت بوده است.

وی با عنوان اینکه تاکنون میلیون‌ها نفر در خارج از کشور نیز توسط این مؤسسه واکسن دریافت کردند، به نقش آن در کنترل کمی و کیفی واکسن در کشور اشاره کرد و افزود: در ابتدا پیچیده‌ترین معضل بهداشتی این بود که نمونه‌ها از ۱۵۰ بیمارستان کشور به انستیتو می‌رسید و سرانجام با آموزش‌ها و مستقل شدن شبکه‌ها، از ارسال نمونه‌ها به تهران جلوگیری شد.

وی با اظهار اینکه همچنین به تولید کیت در کشور اقدام شد، افزود: در حال حاضر واکسن دیگری در مرحله آزمایش قرار دارد که کارایی بهتری خواهد داشت.

بیگلری با اشاره به همکاری با کوبا در تولید واکسن افزود: کوبا تنها کشوری بود که بعد از انقلاب تکنولوژی واکسن را در اختیار ما قرار داد و در مرحله قبلی کارآزمایی ۴۵ هزار نفر در کوبا و ۱۲ هزار نفر در کشور واکسن تزریق کردند و خوشبختانه عارضه‌ای گزارش نشده است.

رئیس انستیتو پاستور ایران با اظهار اینکه تا خردادماه یک میلیون دوز واکسن تزریق می‌شود، افزود: این واکسن کاملاً بی عارضه و مؤثر است.

در مرحله سوم کارآزمایی بالینی، شش هزار نفر در مازندران واکسن کووپاستور دریافت می‌کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.