با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

وجود 1300 واحد تولیدی و صنعتی در آمل/ نیمی از صنعت مازندران را دارا هستیم

رئیس فراکسیون تسهیل تجارت داخلی و خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمل شهر شاخص تولیدی، صنعتی، اشتغال، صادرات و اقتصاد در مازندران است، افزود: بیش از یک هزار و 300 واحد تولیدی در این شهرستان مشغول به کار هستند که حدود 50 درصد از صنعت مازندران را شامل می‌شود.

منتشر شده

در

به گزارش آمل نیوز،

رضا حاجی‌پور ظهر امروز در نشست فرهاد دژپسند وزیر اقتصادی و دارایی با صنعتگران مازندران و شهرستان آمل، اظهار کرد: بازدید وزیر اقتصاد از واحدهای تولیدی و مشاهده نزدیک مشکلات در امر صنعت و تجارت می‌تواند نویدبخش رفع برخی مشکلات و آغاز روزهای خوش در امر تولید و صادرات منطقه باشد.

وی با اشاره به اینکه آمل شهر شاخص تولیدی، صنعتی، اشتغال، صادرات و اقتصاد در مازندران است، افزود: بیش از یک هزار و 300 واحد تولیدی در این شهرستان مشغول به کار هستند که حدود 50 درصد از صنعت مازندران را شامل می‌شود.

رئیس فراکسیون تسهیل تجارت داخلی و خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام وجود چهار شهرک صنعتی بزرگ در این شهرستان، بیان کرد: در مجموعه بیش از هفت شهرک صنعتی بزرگ و کوچک در آمل وجود دارد که با تولید و ایجاد اشتغال بخش زیادی از آمار بیکاری را از بین برده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه در مجموعه فولادین ذوب(فذا) بیش از یک هزار و 200 کارگر به صورت مستقیم و نزدیک به 10 هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند، گفت: نباید چرخه تولید و اشتغال در جامعه بخوابد هرچند مجموعه‌های بزرگی در این شهرستان داریم و نیازمند حمایت مسؤولات ارشد کشوری و استانی هستند.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه در بحرانی‌ترین موقعیت کشور قرار داریم و علاوه بر تحریم‌های سخت و ظالمانه سختی‌های کرونایی هم گریبانگیر شده است، گفت: لازم است بانک‌ها در این شرایط فضای تولید و صنعت را درک کنند و نظر مساعد داشته باشند.

 

عدم تناسب آمار تسهیلات به سپرده در صنعت

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران در این نشست که به میزبانی مجموعه تولیدی و صنعتی فولادین ذوب آمل برگزار شد، اظهار کرد: از رفتار زشت بانک‌های خصوصی گلایه داریم که دستورالعمل‌های بانک مرکزی را نقض می‌کنند و با آنها برخورد شخصی دارند.

سید مجتبی رضوی افزود: می‌توان گفت صنعت در آمل دولتی نیست و خصوصی است.

وی با اشاره به رشد 34 درصدی سپرده و رشد 25 درصدی تسهیلات، تصریح کرد: این تفاوت فاحش به میزان 8 هزار میلیارد تومان است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام نسبت زیاد آمار تسهیلات به سپرده بیان کرد: واحدهای فراوانی در مازندران وجود دارد که نیاز به پول درشت برای احیا و برگشت دوباره به چرخه تولید ندارد پس لازم است مسؤولان از این واحدها برای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال حمایت کنند.

 فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در سفر نیم  روزه خود به آمل که تا ظهر طول کشید از مجموعه صنعتی فولادین ذوب آمل(فذا)، لنبیات هراز(زاگو)، آجر نسوز دیرگداز، مواد غذایی و تولیدی قند کاترین و مرکز بین‌المللی برنج بازدید کرد و در مراسم کلنگ‌زنی اداره گمرک آمل شرکت کرد./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.