با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

وجود 1301 موقوفه در آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان اینکه یک هزار و 301 موقوفه در این شهرستان داریم، گفت: تعداد 42 هزار رقبه متصرفی و غیرمتصرفی در شهرستان آمل فعال است.

 

حجت الاسلام محمدهادی بهرامی شامگاه پنج شنبه در نشست با اصحاب رسانه و خبر به مناسبت گرامیداشت هفته وقف، اظهار کرد: تعداد یک هزار و 301 موقوفه در آمل داریم که با کمک خیران نیک اندیش محقق شد.

وی با اشاره به اینکه رقبات در این شهرستان به صورت متصرفی و غیرمتصرفی بوده و هر رقبه دارای مستأجر است، افزود: در مجموع تعداد 42 هزار رقبه در شهرستان آمل فعال است که این تعداد 20 هزار و 900 رقبه(مستأجر) متصرفی بوده و 21 هزار و 200 رقبه غیرمتصرفی است.

بهرامی تصریح کرد: تعداد 538 موقوفه در این شهرستان انتفاعی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به اینکه بسیاری از ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی در موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه مستأجر هستند، خاطرنشان کرد: دوایر دولتی و غیردولتی بیشترین استفاده را از موقوفات دارند و کمترین پرداخت اجاره را انجام می دهند.

بهرامی متذکر شد: بیشترین و بزرگترین بدهکاران موقوفات این شهرستان دوایر و نهادهای دولتی هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان اینکه تعداد 240 تکایا و 134 حسینیه در این شهرستان فعالیت داشته و از محافل و مناسبت های دینی و مذهبی میزبانی دارند، بیان کرد: تعداد 18 ابوالفضلی، 14 زینبیه، 20 فاطمیه، 22 آرامستان و چهار حوزه علمیه فعال است.

بهرامی با اعلام اینکه تعداد ۹۹ امامزاده در شهرستان مکان عرض ارادت علاقمندان و عاشقان آستان اهل بیت عصمت و طهارت است، بیان کرد: تعداد 60 امامزاده فعال بوده و برای بقاع شاخص نیز ۱۷ میلیارد تومان هزینه شد.

وی گفت: هزینه ساخت و عملیات عمرانی بسیاری از امامزادگان از محل مشارکت خیران محقق شده و به این دلیل ممکن است اجرای عملیات برخی امامزادگان زمانبر شده باشد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.