با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

وجود 14هزار تعاونی در مازندران/ اشتغال 17 هزار مازندرانی در تعاونی‌ها

معاون استاندار مازندران با اشاره به وجود 14 هزار تعاونی در مازندران و فعال بودن 7 هزار و 794 تعاونی در این بین، گفت: این تعاونی‌ها زمینه را برای اشتغال 17 هزار مازندرانی مهیا کردند.

منتشر شده

در

حسن خیریانپور در آئین افتتاح همزمان ۲۶۸ طرح تعاونی کشور و شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر ملی و استانی در این شهرستان اظهار کرد: تعاونی‌ها امروزه نقش بسیار مهم در صنعت، تولید، اشتغال و کار دارند و شرکت‌های تعاونی توانستند بازوان پرتوان دولت در حوزه تولید و اشتغال باشند.

وی افزود: شرکت تعاونی کهرود هراز نیز از واحدهای تعاونی است که به صورت همزمان در سطح کشور افتتاح شده و سالانه ۱۲۰ هزار عدد کنتور هوشمند برای مدیریت مصرف آب را تولید می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومانی این شرکت با رویکرد اهمیت بخش تعاون در تولید، اشتغال و چرخاندن چرخ اقتصاد کشور، تصریح کرد: باید تعاونی‌ها بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرند و نقش آنها در کشور پررنگ‌تر از قبل باشد.

این مسؤول با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و نگاه ویژه به شرکت‌های تعاونی و بخش خصوصی در سطح کشور، بیان کرد: باید با نگاه ویژه به تعاون در رونق اقتصادی، تولید و اشتغال گام‌های اساسی برداریم.

خیریانپور با اشاره به وجود ۱۴ هزار تعاونی در مازندران و فعال بودن ۷ هزار و ۷۹۴ تعاونی در این بین، خاطرنشان کرد: این تعاونی‌ها زمینه برای اشتغال ۱۷ هزار مازندرانی مهیا کردند.

وی با اعلام اینکه طی سال گذشته میزان ۱۳۷ میلیارد تومان تسهیلات به بخش تعاون اختصاص پیدا کرد، متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود با حمایت تعاونی‌ها توسط مسؤولان حرکات ارزشمند و سازنده تولید، اشتغال و کارآفرینی را با تلاش تعاون‌گران شاهد باشیم.

*لزوم ورود تعاونی‌ها در بحث کلان صنایع بزرگ

استاندار مازندران نیز درمورد هفته تعاون و افتتاح ویدئوکنفرانس تعاونی‌های استان به میزبانی شهرستان آمل، اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی و تعاون‌گران در ایجاد اشتغال و پیش بردن اهداف مختلف کشور نقش اساسی دارند، بخش مهمی از اقتصاد کشور برعهده تعاونی‌ها است و انتظار داریم ورود تعاونی‌ها در بخش‌های مهم و کلان در صنایع بزرگ بیشتر شود.

احمد حسین‌زادگان افزود: سهم تعاون در اقتصاد کشور بسیار محسوس است و باید بیشتر از گذشته شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه رویکرد وزیر جدید کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بخش تعاون مطلوب است و امیدواریم با نگاه مثبت و دوراندیشی مسؤولان اتفاق‌های خوب و اثرگذار را در حوزه تعاون شاهد باشیم./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.