با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

ورود زودهنگام پیش‌قراولان قوها به طبیعت مازندران/ شکار ممنوع است

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: قوها همه ساله با جمعیت متفاوتی وارد استان می‌شوند که البته ورود و حضور این گونه از پرندگان بسته به شرایط آب و هوایی دارد.

منتشر شده

در

کوروس ربیعی اظهار کرد: همه ساله گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر وارد طبیعت مازندران می‌شوند که ازجمله آن می‌توان به ورود قوها و حضور آنان در تالاب‌های استان اشاره کرد.

وی افزود: قوها همه ساله با جمعیت متفاوتی وارد استان می‌شوند که البته ورود و حضور این گونه از پرندگان بسته به شرایط آب و هوایی است.

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به حضور 20 قوی مهاجر در منطقه سرخرود و ازباران محمودآباد مازندران، اضافه کرد: بسته به شرایط آب و هوایی تعداد قوهای مهاجر در طبیعت مازندران از یک‌هزار و 500 تا 10هزار متفاوت خواهد بود.

ربیعی با بیان اینکه قوها جز پرندگانی هستند که مهاجرت منظمی ندارند، تصریح کرد: امسال باتوجه به سرمای هوا زودتر وارد طبیعت استان شدند.

وی یادآور شد: جمعیت اصلی قوها باتوجه به وضعیت آب و هوایی تا اواسط آذر ماه وارد استان می‌شوند.

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران  با تاکید بر ممنوعیت شکار، خاطرنشان کرد: باتوجه به حضور پرندگان مهاجر در طبیعت استان مازندران لازم است شکارچیان با رعایت ممنوعیت شکار در طبیعت استان ایجاد اختلال نکنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.