با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

وزارت راه پروژه رها شده‌ای در مازندران ندارد/ وعده بهره‌‌برداری کامل محور هراز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ پروژه رهاشده‌ای در مازندران نداریم، گفت: امیدواریم با توجه به تأکیدات رئیس جمهور و مطالبات به حق مردم بتوانیم عمده محور هراز راه را تا پایان این دولت بهره‌برداری کنیم.

منتشر شده

در

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۶ کیلومتر از محور هراز گفت: ما امروز دو بخش ۳ کیلومتری در بخش پلور و وانا افتتاح کردیم، در حال حاضر از ۱۰۱ کیلومتر جاده در حوزه مازندران ۷۲ کیلومتر را در حال استفاده داریم،  ۲۹ کیلومتر باقی می‌ماند که اقدامات آن در حال اجرا است.

وی افزود: این بخش باقیمانده از سخت‌ترین پروژه‌های راهسازی کشور است هم پرهزینه و هم زمان‌بر است،  به‌طوری که رفت و آمد و کارکرد شرکت‌های پیامکار سخت انجام می‌شود، امیدواریم با توجه به تأکیدات رئیس جمهور و مطالبات به حق مردم بتوانیم عمده این راه را تا پایان این دولت بهره‌برداری کنیم و راندمان خوبی برای بهره‌برداری از جاده هزار را ثبت کنیم.

اسلامی بیان کرد: تونل وانا و پلی که در ابتدای آن است، در حال حاضر طولانی‌ترین جاده هزار با طول هزار و ۷۰۰ متر است که مشاور و پیمانکار و دست‌اندرکاران و مسؤولان تلاش کردند، همدلی و هماهنگی موحب شد رانندگی ایمن کنند سفر ایمن را تجربه کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از گره‌های ترافیکی در این محور چلاو است سال گذشته همکاران در عرض ۴۵ روز یک زیرگذر احداث کردند ولی به دلیل معارضی که ایجاد شد یک‌سال وقفه ایجاد شد، که قرار است مجدد پیگیری شود، در منطقه نزدیک آمل ترافیک منطقه‌ای شن و ماسه را داریم که وجود این  زیرگذر کمک‌کننده خواهد بود.

این مسؤول با اشاره به جاده واریانتی، تصریح کرد: وزارت نیرو در حال کار بر روی این جاده است، که وجود سد هراز جلوی احداث باند دوم را گرفت،پیمانکاران حدود ۱۱ کیلومتر آن را آماده خواهند کرد، در ترافیک خروجی اضطراری برایش پیش‌بینی شده که در روزهای آینده قرار است آسفالت شود.

اسلامی خاطر نشان کرد: در سطح مازندران،هیچ طرح نیمه‌تمامی نداریم، محور ساری‌ ـ تاکام در سال گذشته ۳۰ درصد پیشرفت داشت که رکورد ملی را داشتیم، جاده اتوبان تهران ـ شمال هم منطقه دو را فعال و منطقه یک در حال استفاده است، در محور فیروزکوه و سوادکوه دو گره پل سفید و کمربندی قائم‌شهر داریم، پیمانکار در حال کار است، به‌جز بهسازی کار باقیمانده‌ای نداریم.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه باید برآیند پیشرفت و سازندگی کشورمان با برآیند مثبت، پرشتاب در حال توسعه و پیشرفت باشد، ادامه داد: مردم و مسؤولان کشور در کنار هم هستند هر چند با توجه به صحبت‌های متنوع در مورد رکود اقتصادی، رکورد تاریخی برای جابجایی بار کشور توسط قطار، جاده، بنادر و راه‌آهن را رقم زدیم که نشان از حیات، پویایی و توسعه ملت و کشورمان دارد.

این مسؤول با اشاره به فعالیت‌های روزافزون در بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: اتحاد، یکپارچگی و تلاش و کوشش ما را به نقطه اوج می‌رساند و باید کشورمان را به نقطه اعلای پیشرفت برسانیم.

اسلامی به افتتاح ۶ کیلومتر از پروژه چهار خطه و بهسازی محور هراز به همراه ایجاد زیرگذر برای رفع گره ترافیکی در منطقه چلاو اشاره کرد و گفت: برای افتتاح ۶ کیلومتر از محور هراز بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ شد همچنین در تلاش هستیم تا هر چه زودتر شاهد چهارخطه کردن کامل محور هراز در حوزه استحفاظی راهداری مازندران باشیم./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.