با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

وزیر آموزش و پرورش: مازندران محور دیپلماسی آموزشی برای استان‌های مرزی می‌شود

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه مازندران باید محور دیپلماسی آموزشی برای استان‌های مرزی باشد، تا ۱۵ روز آینده پس از آماده شدن طرح توجیهی به این استان سفر داریم.

یوسف نوری در سفر به این شهرستان از پروژه‌های نیمه‌کاره مدرسه راهنمایی ابن‌سینا در بلوار ولایت، مدرسه ابتدایی انقلاب اسلامی و مدرسه صفایی بازدید کرد و از روند فعالیت و پیشرفت فیزیکی آن مطلع شد.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از پروژه‌های ناتمام تعلیم و تربیت در آمل، اظهار کرد: مازندران باید محور دیپلماسی آموزشی برای استان‌های مرزی باشد به همین منظور رویداد مهم در حوزه تعلیم و تربیت در مازندران رقم می‎خورد.

یوسف نوری افزود: با برگزاری رویدادها، مسابقات و برنامه‌های مشترک دانش‌آموزان و معلمان کشورهای جهان قرار است طرح بزرگی با محوریت مازندران برگزار شود همچنین قرار است طرح توجیهی مرکز را استاندار مازندران با توجه به شناخت کافی از این استان شمالی تهیه کنند و تا ۱۵ روز آینده پس از آماده شدن طرح توجیهی طی سفر دوباره به مازندران قصد داریم دست به یک اقدام خوب و مشترک بزنیم.

وی با بیان اینکه نخستین برنامه در این طرح با میزبانی مازندران در یکی از حوزه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی یا پژوهشی خواهد بود البته با توجه به نامگذاری سال جاری براساس منویات رهبر انقلاب اسلامی به سال تولید، دانش‎بنیان و اشتغال‎آفرین احتمال دارد نخستین گام در حوزه پژوهشی باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برگزاری این رویداد در سطح کشوری با کشورهای مختلف جهان خواهد بود، گفت: این مهم می‌تواند یکی از مهمترین رویداد در مازندران باشد که باید انجام شود.

پروژه عمرانی مدرسه ابن‌سینا آمل در دهه فجر افتتاح می‌شود

نوری با اشاره به اینکه آمل از شهرهای شاخص کشور است که مردم آمل حماسه‌ساز حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ بودند، بیان کرد: باید فرهنگیان و معلمان آملی بیشتر از گذشته رشادت‌ها و دلیری مردم این دیار در روزهای سخت انقلاب اسلامی و پس از آن را برای نسل‌های جدید بازگو کنند.

وی در مورد پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این وزارتخانه سعی داریم تا پروژه‌های نیمه تمام آموزشی هر چه زودتر به سرانجام برسد و شاهد استفاده دانش‌آموزان از فضاهای آموزشی مطلوب و مناسب باشیم.

نوری با اشاره به تأخیر در روند ساخت عملیات عمرانی برخی پروژه‌های آموزشی، افزود: پروژه ساخت مدرسه ابن‌سینا پیشرفت زیادی داشته است و با توجه به گزارش مسؤولان استانی تا پایان سال به مناسبت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

تخریب مدرسه ابن‌سینا از سال ۱۳۸۷ برای ساخت دوباره

مدیر پروژه مدرسه راهنمایی ابن سینا در حاشیه سفر وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: این مدرسه از مدارس قدیمی و باسابقه شهر آمل بوده که حتی از بسیاری از دانش‌آموزان مناطق روستایی آمل و روستاهای بخش چمستان شهرستان نور برای تحصیل در این مدرسه ثبت‌نام می‌کردند.

سید حسن رسولی فرد، افزود: مدرسه ابن‌سینا از سال ۱۳۸۷ تخریب شده و همچنان روند ساخت آن ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه از وزیر آموزش و پرورش درخواست داریم تا با اختصاص بودجه لازم بر عملیات عمرانی پروژه سرعت بخشد، خاطرنشان کرد: مرحله سفت کاری این پروژه طبقاتی پایان یافته و شاهد مراحل پایانی هستیم تا هرچه زودتر در آینده نزدیک شاهد تحقق یکی از آرزوی دیرینه مردم این منطقه برای تحصیل فرزندان خود در مدرسه ابن‌سینا باشیم.

رسولی‌فرد گفت: با تجمیع دانش‌آموزان این مدرسه در حال ساخت و اسکان بخشی از آنها در دبیرستان ابن‌سینا، دانش‌آموزان با تحصیل در شیفت عصر با وضعیت نامطلوبی در حال تحصیل هستند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.