با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

وزیر جهاد کشاورزی شاگرد اول کابینه دولت باشد/ مسؤولان کشاورز و مرغدار را تولیدکننده نمی‌دانند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس باید وزیر جهاد کشاورزی شاگرد اول کابینه دولت باشد ولی هم‌اکنون شاگرد آخر است، گفت: مسؤولان کشاورز و مرغدار را تولیدکننده نمی‌دانند و حوزه کشاورزی در کشورمان ارزش و جایگاهی ندارد.

منتشر شده

در

سید جواد ساداتی‌نژاد ظهر امروز در نشست با صنعتگران و تولیدکنندگان دام و طیور، اظهار کرد: امنیت غذایی از مهمترین مؤلفه‌های قانون اساسی در کشورهای مختلف است و بسیاری از کشورها امنیت غذایی را جزیی از امنیت ملی خود می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در کشور تشکل یا اتحادیه واحد در زمینه دام، طیور، کشاورزی و تولید وجود ندارد، تصریح کرد: ما در کمیسیون کشاورزی نمی‌دانیم حرف چه کسی را گوش کنیم و تعدد تشکل‌ها و انجمن‌ها با تشکیلات موازی مشکل را حل نمی‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تعدد تشکل‌ها چند صدایی را ایجاد می‌کند و در چند صدایی هیچ صدا شنیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: فریادهای تولیدکنندگان کشاورزی در کشورمان شنیده نمی‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه این امر باعث شده تا نه وزارت جهاد کشاورزی و نه کمیسیون کشاورزی مجلس آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت کشاورزی برای برنامه‌ریزی‌های محوری داشته باشد، بیان کرد: باید با ایجاد اتحادیه‌های سراسری قدرتمند عمل کنیم هر چند در مجلس شورای اسلامی نیز کمیسیون کشاورزی جایگاهی ندارد و نمایندگان برای کمیسیون امنیت ملی از یکدیگر سبقت می‌گیرند ولی به هیچ وجه به کمیسیون کشاورزی روی نمی‌آورند.

ساداتی‌نژاد با اعلام اینکه بسیاری از مسؤولان کشاورزان را تولیدکننده نمی‌دانند و سربار سایر کمیسیون‌های مجلس به سمت کمیسیون کشاورزی می‌آیند، گفت: کشاورز و مرغدار را مسؤولان کشوری تولیدکننده نمی‌دانند بلکه این افراد بالاترین و بزرگترین تولیدکنندگان هستند زیرا امنیت غذایی به آنها وابسته است.

وی با اشاره به اینکه باید اهالی صنعت کشاورزی را بفهمیم و درک کنیم، بیان کرد: حمایت از تولید حمایت از مردم است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به قیمت دستوری در حوزه مرغ و طیور، تصریح کرد: همیشه بین وزارت صمت و جهاد کشاورزی در زمینه مرغ و برخی محصولات دیگر کشاورزی دعوا است و معتقدم باید در هر دولت وزیر جهاد کشاورزی شاگرد اول کابینه باشد.

این مسؤول با اعلام نبود فرماندهی واحد در بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: در حوزه کمیسیون کشاورزی تنظیم بازار دولت را قبول ندارم و نباید در حوزه کشاورزی تنها ۶۰ درصد ظرفیت کار کند.

نماینده مردم شهرهای کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست‌های عکس تنظیم بازار در کشور، متذکر شد: کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصمیم جدی برای برای عملیاتی شدن قوانین پشتیبانی و رفع موانع بخش کشاورزی دارد و در نخستین گام ستاد تنظیم بازار بخش کشاورزی ایجاد شده البته برای بخش تجارت و بازار تعیین تکلیف شد و سازمان سرمایه‌گذاری و تجارت بخش کشاورزی ایران راه‌اندازی می‌شود تا بتواند نقدینگی را دراین بخش ایجاد کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه خفت بار است که در بخش کشاورزی به جای صادرات از دو واژه کمبود و بیش‌بود استفاده می‌شود، یادآورشد: سیاست واردات و صادرات خون اقتصاد در کشورها است.

ساداتی‌نژاد با اعلام اینکه تشکل‌های کشاورزی در کشور ضعیف است، متذکر شد: چهار شرکت حرفه‌ای برای صادرات در زمینه کشاورزی نداریم و این مهم از ضعف بخش خصوصی محسوب می‌شود و باید سیستم بخش خصوصی تصحیح شود.

وی با تأکید بر اینکه تجارت کشاورزی متولی ندارد و سازمان توسعه تجارت فقط به فکر صنعت است، افزود: در ۴۰ سال گذشته برای صنعت ۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است و باید بدانیم در بخش کشاورزی چه میزان سرمایه‌گذاری داشتیم.

ساداتی‌نژاد با اشاره به عدم حمایت دولت از قانون خرید تضمینی و پایبندی به تفاهم‌نامه‌ها تصریح کرد: امنیت غذایی در هر کشوری از مهمترین امور است البته شورای پشتیبانی و رفع موانع تولید شهرستان‌ها ایجاد کردیم که دومین شورای قانونی در شهرها بوده و تصمیم‌گیرنده است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون کشاورزی خانه کشاورزان است، خاطرنشان کرد: باید به حوزه کشاورزی هویت و جایگاه دهیم و دولت در این زمینه با ما همراهی و همکاری نداشته است./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.