با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

پایگاه خبری و تحلیلی ششم بهمن پرس در سالروز حماسه اسلامی آمل رونمایی شد

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: حرکت مردم آمل در ششم بهمن سال 1360 حماسه‌‌ای بی‌نظیر و الگویی مناسب برای رهروان جبهه مقاومت است.

منتشر شده

در

آئین رونمایی پایگاه خبری و تحلیلی ششم بهمن پرس عصر امروز همزمان با ایام گرامیداشت چهلمین سالگرد حماسه اسلامی مردم این شهرستان با حضور مسؤولان، خانواده شهدا و اصحاب رسانه و خبر برگزار شد.

استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی در این مراسم با اعلام اینکه حماسه اسلامی مردم آمل در سال ۱۳۶۰ اتفاقی بی‌نظیر بوده است، اظهار کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی در نخستین روزهای پیروزی انقلاب در حماسه جنگل آمل اشتباه بزرگی در محاسبات و مدیریت داشتند و این اشتباه در مسائل دیگر نیز مشاهده شده است.

مهدی مهدوی با اعلام اینکه مدیریت نظام و انقلاب اسلامی در ایام سال ۱۳۶۰ برعهده شخصیت والایی بود که نمی‌توان به هیچ وجه با محاسبات عادی و مادی در مورد آن نظر داد، گفت: امام راحل شخصیت بی‌نظیر و عظیم سیاسی، علمی و فقهی در میان مراجع دنیای اسلام در نجف و قم بود.

وی افزود: امام امت با دو بال علم و عمل به گونه‌ای حرکت داشتند که نظام شاهنشاهی را از بین برده و نقشه‌های شوم اجانب را برملا کردند.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه دشمنان بعد پیروزی انقلاب اسلامی قصد تحریف و انحراف انقلاب داشتند و خواستند لیبرال‌ها را سرکار بیاورند، یادآور شد: زمانی که لیبرال‌ها به خیال خود امور را در اختیار داشتند گروهک‌ها همانند قارچ روییدند از غرب و شرق حمایت می‌شدند و نتوانستند با این روش انقلاب را منحرف کنند.

وی ادامه داد: بدخواهان در گام بعدی دست به تضعیف انقلاب اسلامی زدند و حتی برخی از مسؤولان نظام نیز ترسیدند ولی امام امت با شجاعت تمام به یک نکته اشاره کرد و فرمودند که ما همه فرزند رمضانیم، این مهم باعث دلگرمی مردم و ناامیدی دشمنان نظام شد و بار دیگر دشمنان در تضعیف نظام به در بسته خوردند.

مهدی با اشاره به اینکه بدخواهان در راه سوم به فکر از بین بردن انقلاب افتادند و در این میان حماسه ششم بهمن آمل در سال ۱۳۶۰ شکل گرفت، متذکر شد: در آن زمان از یک طرف گروهمک‌ها و کمونیست‌ها در شهرهایی همانند تبریز، گنبد و آمل وارد میدان شدند و مردم بساط آنها را برچیدند.
وی با اعلام اینکه ششم بهمن حماسه بزرگ است زیرا هیچ کلمه‌ای مهمتر از حماسه برای این رویداد نمی‌توان پیدا کرد، گفت: هر کوششی که بی‌نظیر و بی‌همتا باشد حماسه است.

مهدوی گفت: امام امت واقعه ششم بهمن آمل را حماسه نامید و از مردان و زنان دیار علویان تشکر کرد زیرا کوششی بی‎نظیر و بی‌مثال بوده است.

موسی نوری از یادگاران حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ به بیان خاطرات شنیدنی از این رویداد مهم در مناطق جنگلی، اسپه‌کلا، محوطه بیمارستان ۱۷ شهریور، سپاه پاسداران، هتل شهر و دم پل پرداخت.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.