با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

پای ۳۰ فوتبالیست مازندرانی بر توپ لیگ بیستم

نگاهی به عملکرد بازیکنان مازندرانی لیگ بیستم در هفته نخست نشان می‌دهد که ۳۰ بازیکن مازنی در هفت مسابقه انجام شده این هفته به میدان رفتند و توانستند چهار گل و نیز سه پاس گل را به نام خود ثبت کنند.

منتشر شده

در

مازندران علاوه بر تیم فوتبال نساجی که در حال حاضر نماینده این استان و شمال کشور در لیگ برتر فوتبال کشور محسوب می‌شود، بازیکنانی در تیم‌های مختلف لیگ برتر دارد که بسیاری از آن‌ها نقشی اثرگذار و گاه تعیین کننده برای تیم‌های خود دارند.

طی سال‌های اخیر همواره لیگ برتر فوتبال ایران شاهد حضور بازیکنانی از مازندران در تیم‌های مختلف بود که برخی از آن‌ها در حد یک ستاره فوتبالی هم برجسته شدند و در تیم خود تاثیر گذاشتند. تعداد بازیکنانی که از مازندران به تیم‌های مختلف لیگ برتری راه پیدا کرده‌اند در هر دوره از این رقابت‌ها طی سال‌های اخیر دست‌کم به اندازه سه تیم فوتبال بوده است. امسال نیز بازیکنان زیادی از مازندران در تیم‌های مختلف لیگ برتری حضور دارند که بسته به میزان آمادگی و نظر و صلاحدید سرمربیان، به صورت ثابت یا تعویضی در ترکیب تیم‌ها قرار می‌گیرند.

در هفته نخست رقابت‌های لیگ بیستم که برای مازندرانی‌ها با پیروزی شیرین و پرگل نساجی مقابل آلومینیوم اراک رقم خورد، علاوه بر چند بازیکن مازندرانی نساجی، چندین بازیکن مازندرانی در تیم‌های دیگر نیز به میدان رفتند که حضورشان چهار گل و سه پاس گل به همراه داشت. به بهانه در پیش بودن هفته دوم رقابت‌ها، نگاهی به عملکرد بازیکنان مازندرانی تیم‌های مختلف لیگ بیستم در دیدارهای هفته نخست این رقابت‌ها می‌اندازیم:

پرسپولیس ۰ – سایپا ۰

در تهران و بازی افتتاحیه لیگ بیستم که با تساوی بدون گل سایپا و پرسپولیس پایان یافت، ۶ بازیکن مازندرانی وارد زمین شدند.

ابراهیم صادقی تیمش را با خط دفاع مازندرانی به زمین فرستاد. فریبرز گرامی و سعید محمدی‌فر مدافع‌های ساروی سایپا که هردو از پارس جنوبی جم به نارنجی‌پوش‌ها پیوستند، ۹۰ دقیقه مقابل مدافع عنوان قهرمانی بازی کردند و عملکرد خوبی هم در خط دفاعی داشتند.

سید ابوالفضل جلالی، بازیکن اهل آمل هم ۹۰ دقیقه در کنار هم‌استانی‌های خود مقابل مهاجم‌های پرسپولیس ایستاد و از دروازه سایپا دفاع کرد.

سرمربی جوان سایپا، مهرداد عبدی هافبک دفاعی ۲۸ ساله نوشهری را که از گل‌گهر سیرجان به سایپایی‌ها پیوسته هم ۹۰ دقیقه در این دیدار به خدمت گرفت.

روی نیمکت سایپا، کیانوش رحمتی اهل نوشهر هم به عنوان دستیار ابراهیم صادقی حضور داشت.

سرمربی محمودآبادی پرسپولیس هم در اولین بازی فصل، ۶۷ دقیقه به مهدی عبدی، بازیکن قائمشهری بازی داد و در ۱۵ دقیقه پایانی بازی امید عالیشاه، کاپیتان دوم پرسپولیس را وارد زمین کرد. حضور عالیشاه با وجود ۱۰ نفره بودن پرسپولیس برای سرخپوش‌ها مثبت بود و باعث شکل گرفتن چند حمله شد که البته این حمله‌ها به گل تبدیل نشد.

ذوب‌آهن ۲ – فولاد خوزستان ۲

در فولادشهر اصفهان هم رقابت دو تیم صنعتی و فولادی لیگ، یعنی ذوب‌آهن و فولاد با حضور پنج بازیکن و یک سرمربی مازندرانی انجام شد.

رحمان رضایی سرمربی نوری ذوب‌آهن در نخستین تجربه سرمربیگری لیگ برتری خود، حفاظت از دروازه سبزپوشان اصفهان را به عهده شهاب گردان، دروازه‌بان جویباری امسال ذوبی‌ها قرار داد. گردان که باید مقابل تیم سال قبل خودش از دروازه ذوب‌آهن دفاع می‌کرد، در این بازی دو گل دریافت کرد و نتوانست لیگ را با کلین‌شیت آغاز کند.

سید محمد قریشی مدافع بابلی ذوب‌آهن هم که سال قبل با لباس نفت آبادان در لیگ حضور داشت، ۹۰ دقیقه بازی کرد. قریشی در وقت‌های اضافه نیمه دوم با اشتباه داور محکوم به ارتکاب خطا در محوطه جریمه شد و از نظر داور یک پنالتی داد که با همان پنالتی مشکوک، برد ۲-۱ ذوبی‌ها در چند ثانیه پایانی به تساوی ۲-۲ تبدیل شد.

بهترین پاسور لیگ نوزدهم یعنی میلاد جهانی وینگر چپ ساروی که از نفت آبادان به اصفهان رفته و عضو ذوب‌آهن شده نیز ۹۰ دقیقه بازی کرد و در اولین بازیش برای ذوب‌آهن هم پاس گل داد. گل دوم ذوب‌آهن روی پاس جهانی به دارکوبیدف رقم خورد.

سید عبدالله حسینی هافبک نوری ذوب‌آهن هم که از گل‌گهر به این تیم پیوست، فقط سه دقیقه فرصت حضور در زمین پیدا کرد.

در تیم مقابل، یعنی فولاد خوزستان هم محمد قاسمی‌نژاد هافبک اهل بابل ۸۲ دقیقه بازی کرد.

نساجی ۳ – آلومینیوم اراک ۰

نخستین بازی لیگ برتری در اراک که با حضور نماینده مازندران برگزار شد، پنج بازیکن مازندرانی داشتند . چهار بازیکن با لباس نساجی و یک بازیکن با لباس آلومینیوم در این دیدار به میدان رفتند. امیررضا حسن‌پور دروازه‌بان بابلی آلومینیوم در تقابل با تیم استان خودش روی اشتباه هم‌تیمی‌های خود در خط دفاع، سه گل دریافت کرد و روز خوبی نداشت.

 اما مازندرانی‌های نساجی عملکرد خوبی داشتند. حامد شیری کاپیتان آملی نساجی علاوه بر این که خط دفاعی تیمش را رهبری کرد، یک گل هم زد.

کریم اسلامی مهاجم نوشهری و کاپیتان سال قبل بادران هم با دو پاس گل به بیگی و شیری نقش مهمی در برد نساجی داشت. امیرحسین موسی‌زاده بازیکن نوشهری نساجی در ترکیب ثابت قرار گرفت، اما دقیقه ۱۰ به دلیل مصدومیت  تعویض شد.

حمید فرزانه محمودآبادی، بازیکن سابق فوتبال هم روی نیمکت نساجی به عنوان دستیار وحید فاضلی حضور داشت.

تراکتورسازی ۰- نفت مسجدسلیمان ۰

در تبریز دیدار بدون گل قهرمان جام حذفی و نفت مسجدسلیمان با حضور چهار بازیکن مازندرانی برگزار شد. تنها بازیکن مازندرانی تراکتور در این بازی میثم تیموری بود که ۹۰ دقیقه بازی کرد.

اما برای نفت مسجدسلیمان سه بازیکن به میدان رفتند. مصطفی نائیج‌پور مدافع نوشهری ۹۰ دقیقه بازی کرد و عملکرد خوبی داشت. نیما انتظاری هافبک اهل بابل که اخیراً از پارس جنوبی جم به نفت مسجدسلیمان پیوست هم به طور کامل در بازی حضور داشت. اما محمد بلبلی هافبک فریدونکناری که پارسال بازیکن استقلال بود هشت دقیقه بازی کرد و در همین هشت دقیقه یک کارت زرد هم گرفت.

شهرخودرو ۳ – ماشین‌سازی ۰

بازی شهرخودرو و ماشین‌سازی در تبریز که با برد سه بر صفر مشهدی‌ها پایان یافت، با دبل مهاجم بابلی شهرخودرو همراه بود. امین قاسمی‌نژاد ۹۰ دقیقه در زمین حضور داشت و با 2 گلی که به ثمر رساند بهترین بازیکن زمین شد. همشهری قاسمی‌نژاد یعنی رحمان جعفری که از نساجی به شهرخودرو پیوست هم ۹۰ دقیقه در این دیدار بازی کرد.

برای ماشین‌سازی ابوالفضل رزاق‌پور مدافع هافبک قائمشهری ۹۰ دقیقه بازی کرد. رزاق‌پور بازیکن تراکتورسازی است که به طور قرضی به ماشین‌سازی پیوست.

مهدی مومنی مهاجم جویباری ماشین‌سازی هم ۲۳ دقیقه برای تیمش بازی کرد و یک کارت زرد هم گرفت.

گل‌گهر سیرجان ۳ – سپاهان ۱

در سیرجان هم امیرقلعه‌نویی که با تیم جدیدش ۳-۱ تیم پارسال خود را شکست داد، از میلاد زکی‌پور مدافع نوشهری که از استقلال به گل‌گهر پیوست ۹۰ دقیقه استفاده کرد. سعید صادقی هافبک ساروی گل‌گهر هم که سال قبل بازیکن شهرخودرو بود، ۸۴ دقیقه در این مسابقه بازی کرد و با یک ضربه دیدنی گل اول گل‌گهر را به ثمر رساند.

بین طلایی‌پوش‌های اصفهان هم محمد نژادمهدی مدافع بابلی و دانیال اسماعیلی‌فر هافبک ساروی که هر دو از ذوب‌آهن به سپاهان رفته‌اند ۹۰ دقیقه بازی کردند.

محمدرضا خلعتبری مهاجم رامسری پارسال شهرخودرو و امسال سپاهان و محمد کریمی هافبک ساروی این تیم هم ۱۲ دقیقه آخر بازی با نظر محرم نویدکیا وارد زمین شدند.

استقلال ۲ – مس رفسنجان ۰

استقلالی‌ها که پس از چهار فصل بالاخره توانستند لیگ را با برد آغاز کنند، در این بازی بعد از مدت‌ها بدون حضور بازیکن مازندرانی به میدان رفتند و مقابل مس رفسنجان ۲ بر صفر پیروز شدند. روی نیمکت استقلال محمود فکری و حنیف عمران‌زاده، مازندرانی‌های شناخته شده فوتبال به عنوان سرمربی و دستیار حضور داشتند.

برای مس رفسنجان محمد آقاجانپور مدافع بابلی سال قبل شهرخودرو ۹۰دقیقه بازی کرد و یک کارت زرد هم گرفت. سجاد عاشوری هافبک قائمشهری مس که از گل‌گهر سیرجان به این تیم پیوست هم در اولین تجربه بازی با لباس مس ۷۴ دقیقه بازی کرد.

داوری این دیدار را هم رضا عادل از مازندران به عهده داشت و دانیال باشنده دیگر داور مازندرانی یکی از کمک‌های عادل بود.

دیدار صنعت نفت آبادان و پیکان در هفته نخست رقابت‌ها نیز لغو شد و مازندرانی‌های این دو تیم فرصت حضور در زمین پیدا نکردند. در هفته دوم رقابت‌ها که پنجشنبه این هفته با بازی نساجی و تراکتورسازی آغاز می‌شود، احتمالا تعداد بازیکنان مازندرانی که در رقابت‌ها به میدان می‌روند بیشتر می‌شود. در این دیدار مهم‌ترین تقابل بازیکنان مازندرانی با یکدیگر، قرار گرفتن میثم تیموری بازیکن تراکتورسازی مقابل نساجی است. البته در صورتی که منصوریان با توجه به نیازی که به حضور مهاجم گلزن در ترکیب تراکتورسازی دارد، در همین دیدار محمدعباس‌زاده را وارد زمین کند، این تقابل را می‌توان حساس‌ترین تقابل فوتبالی مازندرانی‌ها در هفته دوم لیگ بیستم دانست.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.