با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

پرداخت 12 میلیارد تومانی بیمه بیکاری در مازندران

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران از پرداخت 12 میلیارد تومانی بیمه بیکاری در مازندران خبر داد و گفت: این مبلغ ماهانه به 11 هزار بیکار مازندارنی تحت پوشش تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

منتشر شده

در

سیدعلی‌اصغر محمودی عصر امروز در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران کار، تعاون و رفاه اجتماعی که در سالن اجتماعات فرمانداری نکا با اشاره به تحت پوشش بودن 58 درصد از مازندرانی‌ها در تأمین اجتماعی اظهار کرد: یک میلیون و ۹۶۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی مازندران هستند.

وی افزود: ۱۳۷ هزار نفر بازنشسته  و مستمری‌بگیر در استان مازندران از سازمان تأمین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به  اینکه ۷۴ درصد از مردم شهرستان نکا تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند؛ خاطر نشان کرد: این مسأله بیانگر توجه و آگاهی مردم نسبت به بیمه است.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران در ادامه با اشاره به گردش مالی تأمین اجتماعی در استان مازندران یادآور شد: سالانه بیش از ۸ هزار میلیارد تومان گردش مالی  و منابع و مصارف در سازمان تأمین اجتماعی استان جریان دارد و این در حالی است که کل بودجه کشور برای دولت ۴۰۷ میلیارد تومان است و از این مقدار ۲۴۰ میلیارد تومان از سازمان تأمین اجتماعی تأمین و تزریق می‌شود.

 محمودی با اعلام اینکه ۹۰ درصد منابع سازمان تأمین اجتماعی از حق بیمه‌ افراد تأمین می‌شود؛ گفت: در گذشته به ازای بیش از هر 20 نفر و بیشتر یک نفر بازنشسته داشتیم و اکنون این آمار در مازندران به 4.6 درصد رسیده است و به نوعی از هر 5 مازندرانی که بیمه می‌شوند؛ یک نفر بازنشسته می‌شود و این آمار در نکا 4.3 درصد است.

وی بیان کرد: در استان مازندران با کمبود منابع روبرو هستیم و به نوعی از برنامه عقب هستیم و این در حالیست که در شهرستان نکا 20 درصد از برنامه استانی هم عقب‌تر هستیم.

این مسؤول در ادامه سخنان خود از طلب 600 میلیارد تومانی تأمین اجتماعی مازندران خبر داد و افزود: امیدواریم با عنایت ویژه مسؤولان بدهی کارفرمایان بدهکار پرداخت شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران با اشاره به جمعیت 137 هزار نفری بازنشسته و مستمری‌بگیر استان مازندران بیان داشت: این افراد جمعیت 300 هزار نفری استان مازندران را با احتساب خانواده‌های خود شامل می‌شوند و مطالبه به حق آنان همسان‌سازی است که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و باید به درستی اجرایی شود.

محمودی گفت: انتظار داریم مدیران تأمین اجتماعی از بدنه سازمان انتخاب شوند تا از منابع 42 میلیون نفری تحت پوشش این نهاد در کشور صیانت شده و در راستای توسعه همه جانبه گام برداشته شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.