با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

پرونده مرگ خانم 54 ساله مازندرانی روی میز نظام پزشکی قرار دارد

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کمیته مرگ خانم 54 ساله مازندرانی در بخش خصوصی برگزار شده و مقرر شد که نظام پزشکی مسائل را بررسی و درباره آن اظهار نظر کند.

منتشر شده

در

دو هفته گذشته خانم 54 ساله در یکی از مراکز درمانی خصوصی استان مازندران در حین جراحی ساده فوت کرد.

موضوع توسط خبرنگار فارس مورد پیگیری قرار گرفته است.

پزشکی قانونی به دلیل اینکه خانواده متوفی رضایت به کالبد شکافی نداده است نتوانست در این ارتباط اظهار نظر کند.

اما حساسیت‌های افکار عمومی و پیگیر رسانه‌ای چند از خبرنگاران استان مازندران زمینه‌ای شد تا رئیس بیمارستان امیر مازندرانی توضیحاتی درباره روند درمانی و فوت ارائه کند.

پیش از این حامد روحانی‌زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر از بررسی جدی و تشکیل کمیته مرگ در دانشگاه علوم پزشکی مازندران داده و به خبرنگار ما قول داده است که مصوبات جلسه کمیته مرگ را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

حامد روحانی‌زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره تشکیل این جلسه و اقداماتی که باید انجام شود، اظهار کرد: پرونده برای بررسی نهایی به نظام پزشکی شهرستان ساری ارسال شده و مقرر شده به صورت فنی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سؤوال که چه مشکلاتی در حین پروسه درمان وجود داشت، افزود: کلیات مناسب بوده است، پزشک معالج  و تیم اعلام کردند که فرایند عمل در حال انجام بوده که بیمار در حین عمل دچار ایست قلبی شده و مابقی کارها باید توسط پزشکی قانونی و پس از کالبد شکافی مشخص شود.

روحانی‌زاده در واکنش به این موضوع که کالبد شکافی انجام نشده است، گفت: این بستگی به بیمار و خانواده آنها دارد و این موضوع باید توسط پزشکی قانونی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سؤوال که قرار بود شما به لحاظ فنی مسائلی را مورد ارزیابی قرار دهید، افزود: کلیات کار انجام شده است، در اصل قضایا نیاز به بررسی مسائل فنی که قصور یا عدم قصور در حین کار و رسیدگی‌های فنی مشخص شود و با توجه به شکایتی که طرح شده  به صورت جدی رسیدگی می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: تیمی که در نظام پزشکی پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهد تنها خود پزشکان نیستند، نماینده دادستانی و نماینده پزشکی قانونی که از قوه قضائیه ماموریت رسیدگی داشته و تعدادی از پزشکان متخصص بی‌طرف که مربوط به مرکز استان نیستند این پرونده را رسیدگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: پرونده با توجه به سوابق بیماری فرد پرونده رسیدگی شده و باید صبر کنیم که پس از بررسی درباره آن اظهار نظر کنیم.

روحانی‌زاده یادآور شد: بررسی‌های کارشناسی حوزه درمان انجام شده و پرونده برای بررسی نهایی به نظام پزشکی ارجاع شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، خانم 54 ساله حدود دو هفته گذشته در حین عمل جراحی هیسترسکوپی در بیمارستان امیر مازندرانی ساری فوت کرده است.

رئیس این مجموعه درمانی در جمع خبرنگاران به برخی از مسائل مطرح شده درباره علت مرگ توضیحاتی ارائه کرده است.

در حال حاضر این پرونده قرار است در نظام پزشکی شهرستان ساری مورد بررسی قرار گیرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.