با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

پیاده راه سازی هسته مرکزی آمل، اولین پروژه انسان محور مازندران است

حسینیان مشاور مدیرکل و رئیس حراست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران گفت: طرح پیاده راه سازی هسته مرکزی شهرداری آمل و شورای اسلامی این شهر اولین پروژه انسان محور استان است.

منتشر شده

در

طرح «پیاده راه سازی» هسته مرکزی شهرآمل در راستای بازپیرایی سبزه میدان، حفظ و احیای هویت تاریخی مرکز شهر، نگاه انسان محور به پروژه های شهری، توسعه گردشگری، حفظ و احیای بافت تاریخی، کاهش بار ترافیکی، افزایش تعاملات اجتماعی و کمک به رونق بازار و ایجاد فضای با نشاط برای شهروندان اجرایی می شود.

حسینیان در حاشیه بازدید از محل اجرای رمپ جدید، کنار گذر و پیاده راه سازی هسته مرکزی شهری اضافه کرد؛ شورا و شهرداری آمل کار بزرگی را در حوزه گردشگری در دست اجرا دارد. این کار ارزشمند برای دیگر شهرداری های استان الگو می شود. 

شهردار آمل در این بازدید با اشاره به اینکه امروزه متاسفانه شهرها خودرو محور است به جای انسان محور؛ گفت: آمل تاریخ کهن و ظرفیت های خوبی برای تحقق پروژه های انسان محور در هسته مرکزی شهر دارد. پیاده راه سازی هسته مرکزی شهر اولین پروژه انسان محور شهری با هدف توسعه گردشگری در این شهر خواهد بود. 

سید حمید هاشمی با اشاره به اینکه، پیاده راه سازی هسته مرکزی شهر به عنوان یکی از اهداف مجموعه مدیریت شهری و شهرداری آمل به شمار می رود، افزود: تردد راحت در فضایی بدون مانع، ایمن و به دور از وسایل نقلیه حق همه شهروندان است.

هاشمی با بیا اینکه د‌‌‌‌ر گذشته د‌‌‌‌ر بافت های تاریخی، همیشه مکان هایی برای د‌‌‌‌ور همی های مرد‌‌‌‌می وجود‌‌‌‌ د‌‌‌‌اشت که مرد‌‌‌‌م د‌‌‌‌ر آنجا گرد‌‌‌‌ هم می آمد‌‌‌‌ند‌‌‌‌، اظهار داشت: در واقع فلسفه شکل گیری سبزه میدانها در شهر ها همین بود. اما امروزه به د‌‌‌‌لیل احد‌‌‌‌اث بزرگراه ها و پروژه های شهری این مکان‌ها از میان رفته است.

وی ادامه داد؛ طرح پیاده راه سازی هسته مرکزی شهرآمل درصدد احیای مجدد این مکانهاست.

گفتنی است؛ در این بازدید که با هماهنگی شهرداری آمل و در ادامه تسهیل گری این شهرداری  در ارائه فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری انجام شد؛ سرهنگ کردان مسئول یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران نیز حضور داشت.

 


 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.