با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

پیش‌بینی آسمانی صاف همراه با کاهش نسبی دما/مواج شدن دریای مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امروز تا دوشنبه آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

منتشر شده

در

احمد اسدی اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از امروز تا دوشنبه آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت در ساعات بعدازظهر و شب شاهد افزایش ابر، وزش باد و در کوهپایه ها و ارتفاعات با رگبار و رعدوبرق پراکنده خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: روز یک‌شنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران احتمال رگبار و رعدوبرق وجود دارد.

اسدی بیان کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، روزهای سه‌شنبه تا پنج‎شنبه هفته جاری شاهد آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ارتفاعات در ساعات بعدازظهر با رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

*ممنوع بودن شنا در دریای مازندران

وی تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏ ‏‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی از بامداد شنبه 18 خرداد با شمالی شدن جریان هوا و وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید، دریا موّاج خواهد شد.

معاون هواشناسی مازندران ادامه داد: براین اساس طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد در نزدیک سواحل استان تا 12 متر بر ثانیه (45 کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا 15 متر بر ثانیه (54 کیلومتر بر ساعت)پیش‎بینی می‎شود.

اسدی افزود: همچنین بیشینه ارتفاع موج در نزدیک سواحل استان تا 2.0 متر و دور از ساحل تا 2.5 متر برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا صبح دوشنبه 20 خرداد 1398 ادامه خواهد داشت که شنا طی این مدت در دریا ممنوع است، گفت: لازم است کاربران از بامداد ‌شنبه تا صبح دوشنبه نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را بعمل آورند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.