با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

پیش‎بینی بودجه ۸۵۰ میلیارد تومانی شهرداری آمل در سال آینده

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر /شهردار آمل با اشاره به پیشنهاد بودجه 850 میلیارد تومانی شهرداری برای سال آینده از ارائه بودجه پیشنهادی به صحن شورا برای تصویب نهایی خبر داد.

علی داودی امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مبلغ ۸۵۰ میلیارد تومان بودجه برای شهرداری آمل در سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده و بودجه پیشنهادی برای تصویب تحویل صحن شورای اسلامی شده است تا پس از بررسی های لازم مصوب شود.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار متر مربع پروانه ساختمانی امسال نسبت به سال های گذشته کمتر صادر شده است، افزود: امسال شرایط خاص و سختی داشتیم ولی با برنامه ریزی مدون توانستیم مشکلات را رفع کنیم.

شهردار آمل مسئله زباله و پسماند از مهمترین مسائل از سالیان گذشته تاکنون است، تصریح کرد: با ایجاد خط پردازش سعی داریم تا شیرابه زباله ها کنترل شود و با حداقل شیرابه راهی منطقه عمارت شود.

وی با اعلام اینکه با ایجاد سد هراز وزارت نیرو تعهد داد که موضوع زباله را تعیین و تکلیف کند، بیان کرد: هم اکنون بهترین زمین موجود برای منطقه دپوی جدید منطقه منال است که مشکلات خاص خود را دارد هرچند معتقدم حل مشکل زباله در آمل فراتر از تصمیمات مسؤولان مازندران و باید با نگاه کاملا ملی در سطح کلان به آن پرداخته شود البته شهرداری مکلف است براساس تعیین مکان توسط دولت، زباله را جمع آوری کنند و در این بخش شهرداری باید وظایف خود را به درستی انجام دهد.

مشکل پسماند آمل باید در سطح کلان و ملی حل شود

داودی با اشاره به اینکه به تازگی یک پروژه سرمایه گذاری زمین ورزشی منجر به عقد قرارداد شده و در حال اجرا است، بیان کرد: عقد قرارداد سرمایه گذاری در بازار روز پاسداران انجام شده و به ارزش حدود ۱۶ میلیارد تومان در حال اجرا است همچنین سه پروژه پارکینگ طبقاتی آفتاب یک، خیابان غذا و فیبرنوری با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش ریالی در مسیر شورا است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه ترافیک های سنگین شهری، ادامه داد: آمل از محدود شهرهای مازندران است که قرارداد سنگین بازنگری طرح ترافیک در آن بسته شد ولی در حوزه ترافیک شهرداری یک بخش از کل خواهد بود.

شهردار آمل با اعلام اینکه ماشین تک سرنشین زمان اوج ترافیک در این شهر بسیار زیاد است، افزود: با شرایط فعلی در اقتصاد شهرداری ها احداث یک معبر کار بسیار سخت است، سرمایه گذاری در ایجاد پارک حاشیه ای می تواند بخشی از ترافیک را حل کند ولی حجم خودروها در آمل بسیار زیاد است و نگاه مان به استفاده از خودروهای شخصی باید تغییر کند تا هم شهروند و هم دستگاه اجرایی برای کاهش ترافیک دست به دست هم دهند.

داودی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد آخرین وضعیت بازآفرینی شهر و پرداختن به بافت فرسوده، یادآور شد: مساحت بافت فرسوده در شهر را بسیار افزایش دادیم شاید به میزان ریالی با توجه به تخفیف ویژه در پروانه ساختمانی این مهم به ضرر شهرداری باشد.

وی افزود: بازآفرینی شهری یک مجموعه ای است که براساس قانون دستگاه های دیگر دولتی علاوه بر شهرداری موظف هستند بخشی از بودجه خود را به آن اختصاص دهند ولی تاکنون حتی ریالی از سوی دستگاه های اجرایی برای بازآفرینی شهری هزینه نشد.

داودی با بیان اینکه سرمایه گذار به منافع شهری و منفعت مردم فکر کرد، یادآور شد: در زمینه آسفالت ۲۰۰ هزار مترمربع در محدوده شهری کوچه خاکی داشتیم که میزان بالایی است ولی با برنامه‌ریزی لازم و فعال کردن کارخانه آسفالت در سال جاری نزدیک به ۹۰ هزار متر مربع در شهر آسفالت انجام شد بدون اینکه پول آسفالت پرداخت شود همچنین لایه اول آسفالت پروژه میدان هزار سنگر حدود ۳۰ هزار متر مربع شد همچنین عملیات آسفالت در خیابان پنجم گلشهر و فجر ۳۸ در حال انجام است.

استفاده روزانه ۳۰۰ تن آسفالت برای معابر شهری

وی با اشاره به استفاده روزانه ۳۰۰ تن آسفالت برای استفاده بهتر شهروندان از خیابان ها و معابر، خاطرنشان کرد: با اجرای دو پروژه در طرح تفضیلی شاهد افزایش محدوده شهری بودیک طرح طرح تفضیلی افزایش محدود داشتیم و چندین هکتار به محدوده شهر اضافه است همچنین در حال قرارداد با یک پیمانکار هستیم تا پهنه های بلند مرتبه سازی را در طرح تفضیلی بگنجاند تا برخی تخلفات کاهش یابد.

داودی با اشاره به دو بعد اقتصادی و خدماتی در شهرداری، بیان کرد: بخش عمده ای از حوزه اقتصادی شهرداری مربوط به ساخت و سازها است و درآمد پایدار یک صحبت کلیشه ای است.

شهردار آمل با اشاره به لزوم ایمن شدن ساخت و سازها در آمل، گفت: در زمینه تعریض خیابان امام رضا(ع) با پروژه بزرگی روبرو هستیم که در برخی مناطق در حال رایزنی با مالکان هستیم همچنین تملک ۲۷۰ مغازه در عملیات تعریض انجام نشده و نیاز به بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.