با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

پیش‌بینی ظرفیت ۵۰۰ تخت بستری برای بیماران کرونایی آمل/ بستری بودن 360 بیمار کرونایی در دور نخست کرونای آمل

فرماندار ویژه شهرستان آمل با بیان اینکه در گذشته تعداد ۳۶۰ بیمار را در بیمارستان‌های آمل طی مدت زمان محدود بستری کردیم، گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی آمل برای اختصاص به بیماران کرونای ۵۰۰ تخت باشد که با افزایش تعداد بیماران با مشکل فراوان روبرو می‌شویم.

منتشر شده

در

سید جعفر رسولی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا این شهرستان اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های ابلاغ شده با دستور ستاد کرونای مازندران دستورالعمل‌ها با دقت اجرایی شده است.

وی افزود: با اعلام وضعیت قرمز در بسیاری از شهرها بسیاری از شهروندان عروسی‌ها و جشن‌ها را از تالارها به باغ‌ها و شهرهای همجوار می‌برند هر چند باید بدانند این کار هم بسیار خطرآفرین است و باید با مدیریت لازم از این اقدامات ممانعت شود.

فرماندار آمل  با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته بسیاری از بیماران در مجالس عروسی شرکت داشتند، تصریح کرد: با اعلام محدودیت و وضعیت قرمز در شهرستان‌های نور و محمودآباد برخی از مشکلات موجود رفع می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان آمل با بیان اینکه در گذشته تعداد ۳۶۰ بیمار را در بیمارستان‌های آمل طی مدت زمان محدود بستری کردیم، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی آمل برای اختصاص به بیماران کرونای ۵۰۰ تخت باشد که با افزایش تعداد بیماران با مشکل فراوان روبرو می‌شویم.

این مسؤول با اشاره به تعطیلی تالارها و مراکز پرتجمع با همکاری مدیران و مسؤولان شهری، بیان کرد: در ابتدا زدن ماسک بر صورت توسط تعدادی از مردم به شوخی گرفته می‌شد ولی با توجه به حساسیت مردم، آگاه‌سازی عمومی و اطلاع‌رسانی با تلاش شبانه‌روزی اصحاب رسانه و خبر فرهنگ‌سازی خوبی انجام شد و بیشتر مردم پروتکل‌ها و زدن ماسک را رعایت می‌کنند.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: با ورود کرونا از اوایل اسفند ماه گذشته روزهای سختی را برای بیماران و کادر درمان در مازندران شاهد بودیم و با کاهش روند شیوع کرونا، دوباره درگیری بسیاری از مردم در شهرهای مختلف گزارش می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع دوباره بیماری کرونا و درگیری بسیار از افراد جامعه، در شهرستان آمل نیز همانند دیگر شهرها وضیت قرمز اعلام شد، افزود: کرونا بیماری پرخطر می باشد و پس از ۱۴ روز علایم خود را نشان می‌دهد پس مردم باید بسیار بر رعایت بهداشت فردی و پروتکل بهداشتی توجه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه بر اساس آمار برخی از کانون‎های بیماری کرونا در سطح مازندران مشخص است و باید فکر اساسی برای آن شود، تصریح کرد: عدم توقف بیماری کرونا بسیار خطرآفرین است پس در گام نخست باید جلسات و نشست‌هایی با جمعیت بالا و مجامع عمومی تعطیل شود و در جامعه زدن ماسک بر صورت را اجباری کنیم.

این مسؤول با اعلام اینکه با خروج از منزل و ورود دوباره به منازل استفاده از ماسک باید اجرایی شود، ادامه داد: رانندگان حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها لازم است که از ماسک استفاده کنند و نیروی انتظامی با رانندگانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند برخورد جدی داشته باشد.

موسوی با اشاره به اینکه با محدودسازی و خلوت کردن شهر می‌توان در آمل گام مهم برای عدم شیوع کرونا انجام داد، بیان کرد: از سفرهای غیرضروری در تعطیلات خودداری کنیم زیرا اگر در زمینه عدم شیوع کرونا نتوانیم به دستاوردهایی برسیم در مقابل با ریزش فراوان روبرو خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه سرعت انتشار ویروس کرونا بسیار بالا است، افزود: اگر اقدامات ما در زمینه عدم شیوع کرونا کارساز باشد طی دو هفته نتایج خود را منعکس می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه متأسفانه روند افزایش و رشد ویروس کرونا خیلی بیشتر از آن چیزی است که فکر آن را داریم، اظهار کرد: تعدادی از شهرهای مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و باید در شهرها به صورت داوطلبانه در بخش‌های مختلف دست به تعطیلی زد.

این مسؤول با اشاره به اینکه پس از تعطیلی تالارها شاهد هستیم که مراسم جشن و عروسی به منازل، ویلاها و باغ‌ها کشانده می‌شود، ادامه داد: انتظار داریم در این زمینه دادستانی ورود پیدا کند.

موسوی با اعلام تردد برخی همشهریان در روزهای تعطیل به مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا از دهیاران خواست تا برای عدم گسترش کرونا ویروس دست به اقدامات سازنده بزنند، بیان کرد: همه افراد جامعه باید کرونا را جدی بگیرند و با رعایت پروتکل بهداشتی و بهداشت فردی در حفظ سلامت خود، دیگران و جامعه بکوشند./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.