با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

پیش‌بینی ورود 22 میلیون گردشگر نوروزی به مازندران / فعالیت دستگاه‌های خدمات رسان در تعطیلات نوروز

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر/  معاون استاندار مازندران با اعلام پیش‌بینی حدود ۲۲ میلیون گردشگر نوروزی در مازندران، گفت: باید با اقدام جهادی مسؤولان در نوروز پای کار باشند و خدمات و امکانات امامزادگان و مساجد بین راهی مهیا باشد.

روح‌الله سلگی عصر امروز در نشست شورای اداری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، اظهار کرد: مازندران از استان‌های شاخص کشور است که در تعطیلات نوروز، تعطیلات مختلف سال و حتی روزهای عادی پذیرای مسافران و گردشگران است.

وی افزود: شهرستان آمل نیز از شهرهای شاخص بوده که با توجه به وجود محور مواصلاتی هراز به عنوان یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی و نزدیکترین مسیر از پایتخت به شمال مورد توجه مسافران و هموطنان است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره آمادگی این استان برای استقبال از مسافران نوروزی ۱۴۰۲، تصریح کرد: در ایام نوروز از مسیر ارتباطی هراز مسافران و گردشگران زیادی وارد آمل می‌شوند و باید با برنامه‌ریزی مدون مدت اقامت مسافران در شهرهای مازندران بیشتر شود.

وی با اشاره به میزبانی شایسته از مسافران نوروزی، خاطرنشان کرد: هر سال میلیون‌ها مسافر مازندران را تبدیل به مقصد اول گردشگری کشور می‌کنند هرچند باید توجه داشته باشیم مازندران به عنوان معبر نیست بلکه به عنوان مقصد برای مسافران است.

سلگی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف همانند سوخت، خدمات گوناگون و مواد غذایی از ماه‌های گذشته تاکنون تلاش شد تا در قالب برگزاری ستاد تسهیلات سفر نوروزی همه امکانات در شهرهای مختلف فراهم شود، بیان کرد: با مهیا کردن همه امکانات باید شاهد آن باشیم تا وقفه در ارائه خدمات به مسافران نوروزی ایجاد نشود و نیازهای مسافران در بخش‌های مختلف خدماتی مرتفع شود.

وی با اعلام اینکه یکی از حوزه هایی که می‌تواند در جذب گردشگران، مسافران و زائران در نوروز بسیار مؤثر باشند امامزادگان و مساجد هستند، ادامه داد: باید برنامه‌ریزی فرهنگی و مذهبی برای اماکن متبرکه تعریف شود همچنین بهداشت، سرویس بهداشتی و فرش مساجد برای استقرار و اقامت مسافران تمیز و مجهز باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با اشاره به همزمانی عید نوروز و ماه رمضان در نخستین روزهای سال ۱۴۰۲، متذکر شد: از اقامتگاه‌های نوروزی مسافران، مساجد و امامزادگان بازدید داشتیم که در مجموع نتایج بازدید مطلوب بود ولی نیازمند حمایت بیشتری از سوی مسؤولان استانی و شهرستانی هستیم.

وی یادآور شد: با توجه به پیش بینی روزهای سرد و شرایط برودت هوا در نخستین روزهای نوروز در مازندران لازم است امامزادگان و مساجد در مسیر رفت و آمد گردشگران پشتیبانی لازم را انجام دهند.

سلگی با تأکید بر برکات معنوی و مادی امامزادگان واجب التعظیم، خاطرنشان کرد: باید همه دست به دست هم دهیم تا مسافرت های نوروزی به خوشی سپری شود و مازندران در میزبانی از مسافران و گردشگران نمره قابل قبول و بالایی بگیرد.

وی با اعلام پیش بینی حدود ۲۲ میلیون گردشگر نوروزی در مازندران، بیان کرد: باید با اقدام جهادی مسؤولان در نوروز پای کار باشند و خدمات و امکانات امامزادگان و مساجد بین راهی مهیا باشد.

جانشین استاندار مازندران در ستاد سفرهای نوروزی با تأکید بر دستور استاندار مازندران مبنی بر فعال بودن همه دستگاه ‌های خدمات رسان استان در تعطیلات نوروز، از فعالیت تمام وقت دبیرخانه ستاد سفرهای نوروزی مازندران در مرکز استان خبر داد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.