با ما همراه باشید

ورزشی

پیش‌بینی کسب ۳ سهمیه توسط بوکسورهای ایرانی برای حضور در المپیک پاریس

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / سرپرست فدراسیون بوکس با بیان اینکه پیش‌بینی شانس کسب سه سهمیه بوکسورهای ایرانی برای رویداد المپیک آینده را داریم، گفت: امیدوارم با کسب سهمیه بتوانیم مدال های میدان بزرگ المپیک پاریس را از آن ایران کنیم.

سید روح الله حسینی در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ برای ورزش بوکس پربار بوده و حضور ورزشکاران در رویدادهای مهم با دستاورد خوبی همراه بود.

وی با اعلام اینکه برای سال آینده چندین رویداد مهم همانند حضور در مسابقات جهانی، رقابت‌های قهرمانی آسیا، مسابقات قهرمانی نونهالان و جوانان آسیا را پیش رو داریم، افزود: در رده سنی نوجوانان نیز مسابقات متعددی داریم ولی مهمترین برنامه فدراسیون برای آمادگی بهتر و بیشتر تیم ملی بوکس بزرگسالان است که برای کسب سهمیه در مسابقات گزینشی المپیک پاریس به میدان می‌رود.

سرپرست فدراسیون بوکس با بیان اینکه برای سال آینده در در رده های سنی نونهالان و جوانان نیز با برنامه مدون گام بر می‌داریم تا در زمینه پشتوانه سازی عقب نمانیم، تصریح کرد: تقلیل اوزان ورزش بوکس از ۱۳ وزن به ۷ وزن در مسابقات جهانی شرایط را سخت کرده است البته کمیته ملی المپیک اجازه اعزام ورزشکاران برای حدود ۵ وزن را می‌دهد.

حسینی با اعلام اینکه پیش بینی می‌کنیم شانس برای کسب سهمیه سه بوکسور ایرانی برای رویداد المپیک آینده وجود داشته باشد، گفت: امیدوارم با کسب سهمیه بتوانیم مدال های میدان بزرگ المپیک پاریس را از آن کشورمان ایران کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال آینده ایران سال آینده در رویدادهای بین المللی قصد میزبانی ندارد، یادآور شد: در مسابقات بزرگی همانند رقابت های بوکس آسیا حداقل ۴۰ تیم از کشورهای مختلف حضور دارند و با توجه به کاهش اوزان رقابت ها بسیار سنگین و تنگاتنگ شده است.

سرپرست فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران در مورد تعطیلی لیگ برتر بوکس، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته همانند سال های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ لیگ برتر بوکس باشگاه های کشور فعالیت داشت و حدود چهار سال لیگ خوبی را شاهد بودیم ولی به دلیل عدم حضور تیم های معتبر و حامیان مالی بخش خصوصی لیگ تعطیل شد.

وی ادامه داد: درصدد هستیم تا با مذاکرات لازم با شرکت های نام آشنا برای حمایت مالی بوکس بتوانیم سال آینده تیم های پرقدرت با توان مالی مطلوب را گردآوری کرده و لیگ برتر بوکس را به صورت منطقه ای یا دوره ای برگزار کنیم.

حسینی گفت: پس از مذاکرات لازم با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس هیأت بوکس مازندران قصد داریم میزبانی یکی از مسابقات بوکس رده های سنی کشور را برای سال آینده به مازندران اختصاص دهیم.

وی با اشاره به برنامه فدراسیون بوکس برای تجهیز رینگ و امکانات بوکس سالن های ورزشی، بیان کرد: با توجه به اهدای یک رینگ بوکس توسط دبیر کل کمیته ملی المپیک، حدود ۱۰۰ میلیون تومان بودجه به استان مازندران اختصاص یافت همچنین فدراسیون بوکس نگاه ویژه به تجهیز امکانات ورزش بوکس و رینگ برای همه استان ها دارد و در این بین مازندران از استان های ویژه بوده که ظرفیت بالایی در ورزش رزمی دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.