با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

کاهش 35 درصدی غریق در دریای مازندران

منتشر شده

در

استاندار مازندران با بیان کاهش ۳۵ درصدی آمار غریق در سواحل استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: امکانات و اعتبارات تخصیصی به مازندران باید متناسب با گستره خدماتی باشد که استان ارائه می کند. ‎

سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه قرارگاه فرهنگی و اجتماعی سواحل و تفرجگاه‌های استان که با حضور سردار اشتری، فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران، زنگانه، استاندار گلستان، فرماندهی انتظامی استان و معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان و سایر مسؤولان برگزار شد، با عنوان اینکه در جمهوری اسلامی ایران موضوع سواحل با کشورهای دیگر متفاوت و منطبق و منحصر به جایگاه و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: موضوع سواحل باید براساس ارزش های جمهوری اسلامی ایران اجرایی شود و به همین منظور در سال گذشته رئیس جمهور برای رعایت عدالت، دستور آزادسازی بخشی از سواحل که محدود شده بود را صادر کردند که پس از این مهم باید بتوانیم با اجرای برنامه های لازم خرسندی مردم را تامین کنیم.

وی ادامه داد : ۱۲ کمیته در ستاد ساماندهی سواحل استان فعالیت دارند و نسبت به سال ۹۸ بالای ۵۰ درصد کاهش تلفات جانی در سواحل استان را شاهد هستیم، همه دستگاه‌ها در موضوغ نجات غریق به کمک متولیان امر آمدند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه که این آمار غریق در سواحل استان نسبت به سال قبل ۳۵ درصد کاهش داشته است، یادآور شد: ۱۱ هزار تذکر در سواحل مازندران توسط فراجا داشتیم که بیانگر جمعیت قابل ملاحظه در سواحل استان مازندران است.

وی بر اجرای المان‌های فاخر در سواحل برای معرفی استان به گردشگران تاکید و تصریح کرد: بسترهای لازم برای گردشگران باید آماده شود، مردم به درستی در سواحل همکاری می‌کنند که باید برای تقویت خدمات به آنان مدیریت و کنترل شود.

حسینی‌پور با بیان این که پیشنهاد دادیم سازمان عمران ساحل احیا شود که در دستور کار دولت و وزیر کشور قرار دارد، افزود: برای مدیریت سواحل در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی نیازمند برنامه جامع هستیم.

وی با اشاره به این که امکانات نیروی انتظامی استان مازندران در حد نیازهای یک استان است در شرایطی که خدمات ملی ارائه می دهیم، اظهار کرد: با تدابیری که امسال اتخاد کردیم ترافیک محورهای مواصلاتی استان کاهش ۵۰ درصدی داشته است لذا انتظار داریم نگاه ویژه ای به مجموعه ناجا در مازندران شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.