با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

کتاب باید در فضای مجازی سهم خود را پیدا کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت:کتاب باید در فضای مجازی سهم خود را پیدا کند.

منتشر شده

در

حسین حسن نژاد در نخستین روز هفته کتاب و آئین گشایش نخستین نمایشگاه کتاب برخط مازندران و رونمایی از پویش کتابخوانی امت رسول الله اظهارکرد: کتاب فرصتی است تا افراد یافته های خود را در قالب نوشته در اختیار دیگران قرار دهند و با طرح ایده و خلاقیت فرصت را برای دیگران ایجاد کنند تا به تولید علم و دانش بینجامد.

وی از کتاب به عنوان یک ابزار فوق العاده مهم برای گفتگو بین خردمندان و خردورزان یاد کرد و افزود: اگر به اندیشه ورزی به عنوان یکی از ویژگی های اساسی انسان فکر می کنیم این مهم به وسیله کتاب محقق خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه کتاب در تولید و انتقال دانش و شکل گیری تئوری های جدید نقش آفرین است،تصریح کرد: کتاب این فرصت را مهیا می کند که قدرت تشخیص و تمیز ما بالا برود و خردمندانه تر به مسائل بنگریم.

حسن نژاد با تاکید براینکه کتاب زیست اجتماعی بهتر در درون کشور فراهم می کند، بیان کرد: باید بپذیریم سرانه کتابخوانی در کشور ما کاهش یافته است و افزایش مطالعه نیازمند نیازسنجی درست و تولید محتواهای قابل قبول در مجموعه آثار و کتاب هایی است که انتشار می یابد.

وی با بیان اینکه متاسفانه مخاطب سنجی درست برای نشر کتاب ها انجام نمی شود، افزود: امروزه علوم تخصصی تر شدند و نیازهای عمیق تر و کارشناسی تر می خواهد اما کتاب های تخصصی خوب خیلی در دسترس نیستند.

حسن نژاد اضافه کرد: احساس اقناع خودمان از کتابخوانی یک عامل اساسی برای جلوگیری از مطالعه است و احساس نیاز در شخص کاهش پیدا می کند؛باید با طرح عناوین جدید این نیاز بیدار شود، ناشران باید کتاب هایی که بازار واقعی تقاضا جامعه را ایجاد می کند روانه بازار کنند.

معاون استاندار مازندران به اقبال مردم به ویژه جوانان برای استفاده از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی و کتاب نمی توانند جای هم را بگیرند هر کدام یک فرصت هستند پیش داوری غلطی است که بگوییم فضای مجازی جای کتاب است، فضای مجازی ابزاری برای ایجاد رغبت به افزایش مطالعه است.

وی با بیان اینکه محدودیت های کرونایی موجب ارائه ایده ها و راهکارهای متعدد در بخش کتابخوانی شده، افزود: این مدل ها که به جهت کرونا ایجاد شده در پساکرونا هم می تواند کمک حال حوزه فرهنگ باشد چرا که از هزینه ها می کاهد.

حسن نژاد ایجاد نمایشگاه کتاب برخط را شایسته تقدیر دانست و گفت: تمایل به استفاده از کتاب دیجیتال باید در مردم ایجاد شود، کتاب باید در فضای مجازی سهم خود را پیدا کند تا سواد دیجیتالی مردم افزایش یابد.

وی بیان کرد: کتاب و فضای مجازی مکمل هم هستند و استفاده از این دو ابزار برای داشتن جامعه ای متعادل و با استعداد و برخوردار از مردمی صبور، امری اجتناب ناپذیر است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.