با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

کدامیک از سلبریتی های جهانی قربانی کرونا شدند؟

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان جان هزاران نفر را گرفت، در این میان نام های برجسته ای هم بودند که نتوانستند جان سالم از این ویروس کشنده به در ببرند.

منتشر شده

در

نزدیک به یک سال از شیوع ویروس منحوس کرونا در جهان می گذرد. شاید تا واپسین روزهای پیش از انتشار این ویروس کسی فکر نمی کرد آمار جانباختگان و مبتلایان هر روزه کرونا در تول بارها، بنرها و چپ چین و راست چین صفحات رسانه های مکتوب و مجازی قرار بگیرد. حالا اما همه دنیا دیگر کووید ۱۹ را  به عنوان دشمن شماره یک فعلی بشر پذیرفته اند و می دانند جز رعایت اصول بهداشتی و واکسیناسیون، هر شخصی در هر ترازی می تواند در گزند این ویروس نانومتری باشد.

از «لری کینگ» آمریکایی، شناخته شده ترین مجری و چهره تلویزیونی جهان که هفته گذشته به خاطر ابتلا به کرونا درگذشت تا «کِن شیمورا» هنرپیشه و کمدین مشهور از کشور ژاپن و تا «دیمیتری استاژوک» ورزشکار جوان، نیرومند و مشهور جهانی از کشور اوکراین همه به دلیل ابتلا جان خود را از دست دادند.

فرق اغلب این سلبریتی ها در این است که اتفاقا آن ها که در ارائه خدمات بهداشتی پزشکی هیچ تفاوت یا برتری نسبت به سلبریتی های ما نداشته اند، این است که شاید نتوان یک مورد سراغ داشت که بخاطر درست نرسیدن به سلبریتی ها اعتراضی کرده باشد بلکه اتفاقا بیشتر در پیامهایشان تنها به فکر توده مردم و کمک رسانی به آن ها هستند.

«لی فیرو» هنرپیشه فیلم «آرواره ها» ساخته استیون اسپیلربگ، «والاس رونی» ستاره موسیقی آمریکا و دارنده چند جایزه معتبر «گِرَمی»، «کارول ساتن» هنرپیشه آمریکایی دارنده جایزه اسکار، «روی هورن» ستاره موسیقی آمریکایی، «جِی بندیکت» هنرپیشه فیلم معروف «شوالیه تاریکی بر می خیزد» از آمریکا، «آدام شلزینگر» ستاره نابغه موسیقی آمریکا که تمامی جوایز معتبر اسکار، گِرَمی و امی را کسب کرده، «بی جی هوگ» هنرپیشه سریال «بازی تاج و تخت» اهل ایرلند، «اصلانیک فیداروف» قهرمان طلای المپیک در رشته کشتی و «اندرو جک» هنرپیشه فیلمهای ماندگار «ارباب حلقه ها» و «جنگ ستارگان» اهل بریتانیا، همه این سلبریتی ها طی یک سال گذشته و از هرآنچه که از کرونا بر مردم اقصی نقاط جهان گذشته، جان خود را از دست داده اند.

مجله پیپل هم در این خصوص گزارشی از ۴۰ سلبریتی مشهور جهان منتشر کرده است.

با یادی از ستارگانی که در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ درگذشتند، از جمله «داون ولز»، «نیک کوردرو» و دیگران…

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان جان هزاران نفر را گرفت، نام های برجسته ای که نتوانستند جان سالم از این ویروس کشنده به در ببرند.

«لری کینگ»

شناخته شده ترین مجری و چهره تلویزیونی جهان در نخستین ماه سال ۲۰۲۱ میلادی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

«داون ولز» 

به گزارش هالیوود ریپورتر، داون ولز ستاره فیلم «جزیره گیلیگان» در ۲۹ دسامبر در لس آنجلس درگذشت. این هنرپیشه که از سال ۱۹۶۴ تا ۶۷ در این مجموعه مشهور نقش «مری آن سامرز» را بازی می کرد، در ۸۲ سالگی بر اثر ویروس کرونا درگذشت.

«چارلی پراید»

اسطوره سبک موسیقی «کانتری»، که پیشگام موسیقی دانان سیاه بود، در ۱۲ دسامبر در دالاس، تگزاس در سن ۸۶ سالگی به علت عوارض ناشی از کووید ۱۹ درگذشت.

«کارول ساتن»

این زن هنرپیشه که به دلیل حضور در صحنه تئاتر و پرده سینما مشهور بود، در ۱۰ دسامبر در سن ۷۶ سالگی به دلیل عوارض ناشی از کووید ۱۹ درگذشت.

«آرنی رابینسون جونیور»

دارنده مدال طلای المپیک در رشته دو و میدانی اهل آمریکا در تاریخ ۱ دسامبر درگذشت. او ۷۲ ساله بود.

«تامی لیستر»

این هنرپیشه آمریکایی که بیشتر به خاطر بازی در شوالیه تاریکی و مجموعه فیلم های جمعه شهرت داشت، در ۱۰ دسامبر درگذشت. او ۶۲ ساله بود.

«بروس ویلیامسن»

در تاریخ ۶ سپتامبر، خواننده موسیقی مشهور «The Temptations» پس از مبارزه با ویروس کرونا، در سن ۴۹ سالگی در خانه خود در لاس وگاس درگذشت.

«هرمان کِین»

تیم وی در تاریخ ۳۰ ژوئیه اعلام کرد، هرمان قابیل، مجری تلویزیون و رادیو، مجری سابق تجارت و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲، حدود یک ماه پس از ابتلا به ویروس کرونا، درگذشت. او ۷۴ ساله بود.

«نیک کوردرو»

نیک کوردرو، ستاره مشهور جهانی تئاتر برادوی، در ۵ ژوئن سال ۲۰۲۰ پس از یک ماه جنگ با ویروس کرونا و قطع پاهایش درگذشت. او ۴۱ ساله بود.

«برندیس کمپ»

کمپ، هنرپیشه ای که بیشتر به خاطر حضور در تلویزیون های جمعه و «AfterMASH» شناخته می شود، پس از مبارزه با عوارض ناشی از کووید ۱۹ درگذشت. او ۷۶ ساله بود.

«کریس تروسدِیل»

کریس تروسدیل، عضو گروه پسرانه «Dream Street» موسیقی اواخر دهه ۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰،  دوم ژوئن درگذشت. او ۳۴ ساله بود.

«روی هورن»

شعبده باز معروف در ۷۵ سالگی به دلیل عوارض ویروس کرونا در یک بیمارستان در لاس وگاس درگذشت.

«تای چیجیوکِی»

رپر نامزد جایزه مرکوری در ۴۹ سالگی بر اثر کرونا درگذشت.

«فردریک توماس»

خواننده رپ معروف به فرد گادسون در ۲۳ آوریل در سن ۳۵ سالگی به خاطر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

«تیم بروک تیلور»

به گفته نماینده وی، این کمدین انگلیسی در سن ۷۹ سالگی از ویروس کرونا درگذشت.

«جان پراین»

خواننده و ترانه سرای معروف سبک «کانتری ـ فولک» در ۷ آوریل در اثر عوارض ناشی از ویروس کرونا ویروس (COVID-19) درگذشت.

«جی بندیکت»

این هنرپیشه مشهور که بیشتر به خاطر بازی در فیلم «بیگانگان» و «شوالیه تاریکی برمی خیزد» شناخته می شود، در ۶۸ سالگی به دلیل عوارض ویروس کرونا درگذشت.

«لی فیِرو»

فیررو هنرپیشه ای که به خاطر بازی در نقش «خانم کینتنر غمگین» در «آرواره ها» فیلم ترسناک «استیون اسپیلبرگ» در سال ۱۹۷۵، به اوج شهرت رسید، در ۵ آوریل بر اثر عوارض ناشی از بیماری کووید ۱۹ در ۹۱ سالگی درگذشت.

«الیس مارسالیس»

مشهورترین پیانیست موسیقی جاز جهان و عضو محبوب صحنه موسیقی نیواورلئان در تاریخ ۱ آوریل در بیمارستان محلی از عوارض ویروس کرونا درگذشت.

«جولی بِنِت»

جولی بنت، هنرپیشه ای که در کارتون های نمایش «خرس یوگی» صداپیشگی مشهور سیندی خرس را بر عهده داشت، در تاریخ ۳۱ مارس در اثر عوارض مربوط به ویروس کرونا ویروس (COVID-19) درگذشت. او ۸۸ ساله بود.

«باکی پیتزارلی»

باکی پیزارلی، گیتاریست معروف جاز و عضو سابق ارکستر Tonight Show، در تاریخ ۱ آوریل پس از آزمایش مثبت برای ویروس کرونا (COVID-19) درگذشت.

«آدام شلزینگر»

ترانه سرای برنده جایزه امی و گرمی و بنیانگذار Fountains of Wayne در اول آوریل در ۵۲ سالگی پس از آزمایش مثبت ویروس کرونا (COVID-19) درگذشت.

«اندرو جک»

هنرپیشه فیلم «جنگ ستارگان» و مربی گویش فیلم های «ارباب حلقه ها» در ۷۶ سالگی درگذشت.

«ماریا مرکادر»

مرکادر، روزنامه نگار و تهیه کننده برنامه تلویزیونی CBS News، طبق اعلامیه CBS در ۳۰ مارس بر اثر ویروس کرونا درگذشت. او ۵۴ ساله بود.

«ترنس مک نالی»

برنده جایزه نمایشنامه نویسی «تونی» که به اسکار تئاتر شهرت دارد، در ۸۱ سالگی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت

«کِن شیمورا»

کمدین محبوب، معروف به رابین ویلیامزِ ژاپن، در ۷۰ سالگی در بیمارستان توکیو بر اثر عوارض کووید ۱۹ درگذشت.

این چهره های شناخته شده که بخشی از افرادی بودند که به دلیل کرونا جان خود را از دست دادند و هیچکدام حتی آنهایی که به تازگی درگذشته اند، یک دوز واکسن هم دریافت نکرده بودند.

انتهای پیام/

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.