با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

کسانی که مورد کلاهبرداری مجازی قرار گرفته‌اند لزوم ساماندهی این فضا را لمس می‌کنند

نماینده دوره دهم مجلس گفت: هیچ کشوری فضای مجازی را بدون قانون رها نکرده است، شاهد هستیم که در سایر کشورها برای ارائه دهندگان و مصرف کنندگان اینترنت قوانین لازم لحاظ شده است.

منتشر شده

در

عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده دوره هفتم، هشتم، نهم و دهم مجلس درباره الزامات قانونمند کردن فضای مجازی گفت: برای تبیین این مسئله اجازه دهید کمی به عقب برگردیم؛ زمانی که تلفن تازه وارد کشور شد مزاحمت تلفنی در کشور غوغا کرده بود. بنده آن زمان به عنوان دادستان انجام وظیفه می کردم، در دادگستری محل خدمت ۱۰ تا ۱۵ درصد شکایت هایی که در آن زمان مطرح می شد به دلیل مزاحمت های تلفنی بود.

یوسفیان افزود: این مسائل موجب شد تا مجلس ماده ۱۴ قانون مخابرات را تصویب کند بر اساس این قانون، اگر کسی صرفاً مزاحمت تلفنی داشته باشد (بدون فحاشی) مخابرات باید برای مدت معینی تلفن وی را قطع کند. اگر مزاحم در تماس تلفنی اش ناسزایی گفته باشد باید در اسرع وقت رسیدگی و حتی در صورت لزوم از صاحب تلفن سلب امتیاز شود از زمان تصویب ماده ۱۴ قانون مخابرات، مردم نفسی کشیده و بلافاصله پس از ایجاد مزاحمت شکایت می کردند، اثرات این قانون به خوبی قابل مشاهده است چراکه دیگر شاهد مزاحمت‌های تلفنی نیستیم.

 وی در مورد سامان دادن به فضای مجازی گفت: در فضای مجازی با افکار و اعتقادات مردم بازی می‌شود به همین جهت هر وجدان بیداری طرفدار ساماندهی فضای مجازی است البته این ساماندهی باید به گونه‌ای باشد که برای دسترسی مردم ایجاد محدودیت نکند. فضای مجازی پدیده مبارکی است که باید از آفات دور بماند اگراین قانون با تدبیر تصویب شود اثرات مثبت زیادی خواهد شد.

یوسفیان افزود: هیچ کشوری فضای مجازی را بدون قانون رها نکرده است، شاهد هستیم که در سایر کشورها برای ارائه دهندگان و مصرف کنندگان اینترنت قوانین لازم لحاظ شده است.

وی با تاکید براینکه قانونمند کردن فضای مجازی می تواند جلوی کلاهبرداری را بگیرد گفت: با مراجعه به دادسرای جرایم رایانه ای و پلیس فتا متوجه می شویم که جرم های زیادی در این فضای بی قانون در حال رخ دادن است، کسانی که می خواهند در برابر تصویب این طرح بایستند اگر از خودشان یا نزدیکانشان در این بستر کلاهبرداری صورت گرفته بود متوجه لزوم تصویب چنین قانونی می شدند./ فارس

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.