با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

کسری مرغ در مازندران نداریم/باید مرغ در بازار با قیمت ۵۹۸۰۰ تومان تنظیم بازار عرضه شود

منتشر شده

در

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: تنظیم بازار ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت مصوب برای یک کیلو مرغ گرم و ۴۸ هزار تومان برای هر کیلو مرغ منجد در نظر گرفت تا به دست مصرف‌کننده برسد و مازاد بر قیمت مصوب شامل تعزیر خواهد شد

حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل درباره آخرین وضعیت تولید مرغ، افزایش قیمت بی‌رویه و چگونگی کنترل و نظارت بازار هدف با اشاره به اینکه از استان‌های شاخص در عرصه پرورش، تولید و عرضه مرغ در سطح کشور هستیم، اظهار کرد: مازندران دارای زنجیره کامل مرغ در کشور بوده و مرغ اجداد گوشتی و کشتارگاه از تولید تا عرضه در بازار زنجیره کامل است.

تولید ۲۸۵ هزار تن گوشت مرغ در مازندران

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۲ درصد تولید گوشت سفید کشور به مازندران تعلق دارد، در نگاه آماری افزود: در سال گذشته حدود ۲۸۵ هزار تن گوشت سفید در مازندران تولید شده و در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به سال جاری حدود ۷۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی شده ولی این آمار در سال ۱۴۰۱ به میزان ۷۹ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه می‌رسد که نزدیک به ۷ میلیون قطعه جوجه در سال جاری بیشتر از گذشته توسط تولیدکنندگان و برنامه‌ریزان حوزه تولید گوشت سفید برای جوجه‌ریزی در مازندران برنامه‌ریزی شد تا شاهد رشد زیادی باشیم.

وی در پاسخ به سؤوالی مبنی بر اینکه با توجه به رشد و رکوردشکنی تولید جوجه چرا شاهد افزایش بی‌رویه قیمت در بازار هستیم، خاطرنشان کرد: حدود ۳۸ درصد جوجه یک‌روزه کشور در مازندران تولید شده به کل کشور ارسال می‌شود بنابراین کسری تولید جوجه در مازندران نداریم و مازندران جزو استان‌های شاخص در کشور است که نسبت به برنامه‌ریزی در حوزه جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ نسبت به دیگر استان‌ها جلوتر بوده و ممکن است استان‌های دیگر نسبت به مازندران انسجام و وفاق در برنامه، همراهی و همدلی همه تولیدکنندگان در حوزه تولید، جوجه‌ریزی و تولید گوشت را نداشته باشند.

عنایتی با اعلام اینکه در راستای تنظیم بازار مصرف تاکنون ۱۲ هزار تن مرغ مازاد بر تولید در مازندران داشتیم که منجمد و سرد شد، ادامه داد: مرغ منجمد ۱۰ استان کشور توسط مازندران تأمین می‌شود و این استان شمالی تأمین کننده مرغ پایتخت است در حالی که روزانه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت مرغ در استان تهران و میادین تره‌بار و کشتارگاه پایتخت توزیع می‌شود.

ارسال مازاد روزانه ۳۰۰ تن گوشت مرغ مازندران به تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه میانگین مصرف استان ۲۰۰ تن در روز و در پیک روزهای پرمصرف تا ۳۰۰ تن مصرف روزانه گوشت گرم و قطعه‌بندی شده است، بیان کرد: در روز پنج‌شنبه گذشته ۳۰۴ تن گوشت گرم وارد بازار مازندران شد همچنین یک هزار و ۲۴۰ تن مرغ منجمد در برنامه داریم تا در هر شهرستان براساس کارگزار و مباشر تعیین شده بدون سقف توزیع داشته باشیم.

وی افزود: این امر نشان‌دهنده آن است که کسری گوشت گرم در شهرهای مازندران نداریم و اگر هم داشته باشیم با ورود گوشت منجمد و سرد با قیمت منطقی ۴۵ هزار تومان در درب سردخانه‌ها، این محصول با قیمت ۴۸ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

عنایتی با اشاره به اینکه گوشت منجمد مرغ به فراوانی در مازندران یافت می‌شود، یادآور شد: نسبت به سال گذشته در مازندران بیشترین جوجه‌ریزی انجام شد و هیچ کسری در تولید نداریم و اتفاقاتی طی روزهای گذشته در بازار به وجود آمد که باعث ایجاد بی‌نظمی شده که حاصل فعالیت دلالان و واسطه‌گران فرصت‌طلب است.

وی با اعلام اینکه در مازندران کسری جوجه‌ریزی نداریم بلکه مازاد جوجه‌ریزی ۷ میلیونی داریم، بیان کرد: هر زمان شاهد افزایش قیمت می‌شویم حرف از دلالان و واسطه‌گران می‌شود.

باید مرغ در بازار با قیمت ۵۹۸۰۰ تومان تنظیم بازار عرضه شود

عنایتی با اشاره به اینکه در امر قیمت‌گذاری تابع سیاست‌های تنظیم بازار هستیم، ادامه داد: تنظیم بازار ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت مصوب برای یک کیلو مرغ گرم و ۴۸ هزار تومان برای هر کیلو مرغ منجد در نظر گرفت تا به دست مصرف‌کننده برسد و مازاد بر قیمت مصوب شامل تعزیر خواهد شد، با گران‌فروشان حوزه مرغ برخورد جدی و قانونی می‌شود زیرا نباید بازار به یک آشفتگی و بی‌نظمی شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از هدفمندسازی یارانه‌ها و آزادسازی قیمت تلاش کردیم تا نظام تولید و بازار را به یک انسجام برسانیم الته معتقدم در این راستا موفق بودیم و هم‌اکنون اجازه نمی‌دهیم تا عوامل غیرحرفه‌ای وارد چرخه بازار و تولید شنود زیرا غیراخلاقی است که تولیدکننده و مصرف‌کننده آسیب ببینند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه تولیدکننده مرغ زنده را با قیمت حداکثر ۴۰ هزار تومان در فارم عرضه می‎‌کند و قیمت تمام شده برای مرغ گرم بازار ۵۹ هزار و ۸۰۰ هزار تومان برای هر کیلو قیمتی واقعی و منطقی است، افزود: ستاد تنظیم بازار تصمیم برای قیمت‌گذاری گرفته و ما تابع ستاد تنظیم بازار کشور هستیم.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون برخورد جدی و قانونی بدون هیچ تعارف با عوامل بی‌نظمی و آشفتگی در بازار داریم، بیان کرد: باید شرایط مناسب برای تولیدکننده و مصرف‌کننده به وجود بیاوریم تا با آسودگی خاطر تولیدکننده دست به تولید بزند و مصرف‌کننده نیاز اصلی خود را با قیمت واقعی و منطقی دریافت کند.

عنایتی با اشاره به اینکه تولیدکننده رضایت ندارد که مصرف‌کننده مرغ مورد نیاز خود را با قیمت غیرمعقول و غیرواقعی در بازار تهیه کند، ادامه داد: تولیدکننده این روند را به هیچ وجه قبول ندارد، مشکل بازار مرغ برای امروز و دیروز نیست بلکه این چرخه سالیان زیاد در صنعت فعالیت دارد و در شرایط فعلی با قیمت مصوب تنظیم بازار باید گام برداریم.

ذخیره‌سازی ۱۲ هزار تن مرغ منجمد در مازندران

وی با اعلام اینکه ۱۲ هزار تن مرغ منجمد در سطح استان مازندران ذخیره‌سازی شده است، ادامه داد: میزان یک هزار و ۲۴۰ تن مرغ منجمد برای کل شهرها در برنامه توزیع داریم و سقفی برای توزیع وجود ندارد، نباید در بازار اختلاف قیمت باشد و منجر به آشفتگی و بی‌نظمی شود، کسری و محدودیت تولید و محدودیت عرضه نداریم و مرغ منجمد را در زمان کسری به عنوان کالای جانشین با قیمت مصوب توسط مباشران ستاد تنظیم بازار توزیع می‌کنیم.

عنایتی با اعلام اینکه فرمانداران هر شهرستان رئیس ستاد تنظیم بازار در شهرها هستند، بیان کرد: باید بازار را اشباع کنیم تا دست سودجویان و فرصت‌طلبان کوتاه شود، نباید به سودجویان فرصت دهیم تا بازار را آشفته و بی‌نظم کنند و مردم آزرده خاطر شده تا سفره آنها کوچک شود، این مهم برای‌مان نگران‌کننده است.

وی یادآور شد: تولیدکننده و اتحادیه از آشفتگی بازار سود نمی‌برد، بلکه عده‌ای افراد سود می‌برند که همیشه نظام بازار را ملتهب می‌کردند و تشنج به بار می‌آوردند، به شیوه‌ای با آنها برخورد می‌کنیم که نمی‌گذاریم بازار به هم بریزد و مردم نگران شده و آسیب ببینند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه آمادگی کامل برای ارسال مرغ منجمد براساس نیاز شهرستان‌ها حتی در روز تعطیل وجود دارد، ادامه داد: میزان ۱۲ هزار تومان مرغ منجمد زیر قیمت عرضه مرغ گرم است که این مرغ‌ها از لحاظ فنی، کیفیت و استانداردها مشکلی ندارند بلکه در روند مرغ سرد شده و منجمد تمام شرایط بهداشتی رعایت می‌شود و مازاد مرغ گرم روز بازار به انجماد می‌رسد.

نمایان شدن دست دلالان در افزایش بی‌رویه قیمت مرغ

وی با بیان اینکه مازندران با توجه به گردشگرپذیر بودن و ورود توریست در ایام تعطیل و غیرتعطیل سرریز جمعیت دارد، بیان کرد: از زمانی که بی‌نظمی در بازار آغاز شد همه ابزار و ارکان مجموعه نظارتی و تولید هماهنگ شده و پس از جلسات اضطراری از تمام ظرفیت‎‌ها به کارگیری می‌شود البته با انجمن کشتارگاه‌ها، اتحادیه تعاونی مرغداران و صاحب‌نظران در حوزه بازار نشست داشتیم و به جمع‎بندی رسیدیم تا حلقه‌ها در چرخه تولید مرغ را هرچه کمتر کنیم می‌توانیم به مدیریت واحد برسیم تا مصرف‌کننده کالای خود را به بهترین شکل تحویل بگیرد و با کاهش حلقه‌ها دیگر مرغ زنده به دست واسطه‌ها نمی‌رسد.

عنایتی گفت: سعی داریم تا مرغ زنده دیگر به دست واسطه‌ها نرسد، برای این منظور برنامه‌ریزی انجام شده و وارد بحث اجرایی شدیم، با جدیت پیگیر هستیم تا رضایت تولیدکننده و مصرف‌کننده ایجاد شود، امیدواریم با اهتمام همه مسؤولان در آینده نزدیک شرایط به روال عادی بازگردد.

حذف ارز ترجیحی اثرگذار در قیمت مرغ

در بخش دیگر گزارش عطاالله حسن‌زاده تولیدکننده، عضو هیأت مدیره اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی و مرغ‎داران گوشتی ایران و مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی مازنداران هم‌صحبت شدیم و از معضلات، قیمت بالای مرغ و چگونگی تعلل در قطع شدن دست دلالان صحبت کردیم.

وی با اشاره به اینکه پس از حذف ارز ترجیحی هزینه تمام شده تولید مرغ از ۴۰ هزار تومان هر قطعه به ۱۲۰ هزار تومان رسیده است، افزود: میزان نقدینگی نیز برای یک واحد تولیدی ۲۰ هزار تایی با هزینه ۷۰۰ میلیون تومانی همراه بود که پس از حذف ارز ترجیحی به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است. حسن‌زاده با اشاره به اینکه تولید جوجه و جوجه‌ریزی ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه است که با توجه به برنامه‌ریزی کشوری حرکت داریم، بیان کرد: با حذف ارز ترجیحی باید نگاه عمیق به بازار داشت که با کاهش تقاضا، بالا رفتن هزینه تمام شده و مشکلات تولید روبرو شدیم.

عضو هیأت مدیره اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی و مرغ‎داران گوشتی ایران با اشاره به اینکه در نخستین گام سعی کردیم با درخواست از مدیران تعاونی‌‌ها خواستار جوجه‌ریزی حداکثری و عدم کاستی در مازندران شدیم، بیان کرد: زیرا سهم بازار تهران برای مازندران است و ۷۰ درصد تولید مازندران به بازار تهران می‌رود بنابراین نمی‌خواستیم این بازار را از دست دهیم.

حسن‌زاده با اعلام اینکه بخشی از بازار مصرف مازندران را تهران تشکیل می‌دهد، افزود: با پیش‌بینی‌های لازم باید هزینه تمام شده لحاظ می‌شد و کشش بازار را نمی‌سنجیدیم هم‌الان حداقل هزینه تمام شده واحدهای تولیدی مرغ زنده حدود ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان است که برای عرضه به بازار به فرآوری، تبدیل به لاشه و هزینه فرآورده داریم.

۷۰ درصد تولید مازندران به بازار تهران می‌رود

وی با اشاره به اینکه پس از جلسات متعدد در وزارت جهاد کشاورزی، برای دوره گذر قبول کردیم قیمت مرغ زنده را برای هر کیلو ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان حتی بدون درنظر گرفتن سود برای ثبات بازار نگه‌داریم، یادآور شد: آمار نشان می‌دهد که میانگین قیمت مرغ زنده در چهار ماه گذشته ۳۹ هزار تومان بوده درحالی که باید تا ۴۲ هزار تومان می‎‌فروختیم زیرا با جوجه‌ریزی لازم و برنامه مدون پیش رفتیم البته جدای از سهم ۱۱ درصدی مازندران در جوجه‌ریزی کشور، حدود ۱۶ درصد افزایش جوجه‎ریزی داشتیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی مازنداران با تأکید بر اینکه مردادماه امسال حدود ۶ هزار تن مرغ تحویل شرکت پشتیبانی امور دام دادیم، بیان کرد: برای جلوگیری از چالش‌های بزرگ در شرایط حذف ارز ترجیحی اگر شرکت پشتیبانی امور دام خریدهای خود را انجام نمی‌داد به مشکل برخورد می‌کردیم همچنین یکی از راهکارها، جمع‌آوری مرغ در بازار بود که در مرداد امسال مرغ زنده به قیمت ۲۹ هزار تومان فروخته شد در حالی که هزینه ما ۴۰ هزار تومان بود و با جمع‌آوری مرغ‌ها میانگین آن به ۳۴ هزار تومان رسید و با ۶ هزار تومان زیر هزینه تمام شده تولیدکننده روبرو شدیم.

وی در مورد بررسی شرایط قیمت و چالش کنونی، یادآور شد: با توجه به برنامه ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی باید با بازار مصرف همراه می‌شدیم و برنامه‌ریزی ۶ ماه تا یک سال را باید در مدت دو ماه به گونه‌ای مدیریت می‌کردیم تا هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده آسیب نبیند و معتقدم در کارمان موفق بودیم و مدیریت مطلوب انجام شد تا عرضه و تقاضا مدیریت شود.

واسطه و دلال سود آشفتگی قیمت در بازار مرغ را به جیب می‌زنند

حسن‌زاده با بیان اینکه اگر یک هفته اخیر دچار چالش قیمتی شدیم بخشی از آن به سوءاستفاده در بازار بازمی‌گردد، یادآور شد: سیاست‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی ستاد تنظیم بازار تعریف می‌کند منجر به قیمت‌گذاری می‌شود و قیمت‌ مرغ زنده حداکثر تا ۴۵ هزار تومان است، در شرایط افزایش بی‌رویه قیمت با تعاونی‌ها وارد میدان شدیم تا التهاب را کاهش دهیم زیرا هم جوجه‌ریزی به اندازه کافی انجام شده و هم مرغ به اندازه کافی وجود دارد پس باید از سوءاستفاده در بازار که از سوی واسطه‌ها و دلال ایجاد شد، جلوگیری شود.

وی متذکر شد: واسطه و دلال سود آشفتگی قیمت در بازار مرغ را به جیب می‌زند زیرا حدود ۶۰ سال این افراد در بازار به عنوان واسطه مشغول کار هستند و پیش‌بینی‌ها این بود در برنامه‌ریزی جامع چون سندهای تولیدکنندگان خردمالکی است و تعاونی‎ها توانمندی خوبی دارند دولت باید بخشی از حمایت‌ها را به سمت تشکل‌ها و تعاونی‌ها سوق دهد تا بتوانیم کم کم دست واسطه و دلال‌ها را کوتاه کرده و از تولید به مصرف را خودمان مدیریت کنیم هرچند این ظرفیت هم‌اکنون وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی مازنداران با اشاره به اینکه حدود ۲۰ تعاونی فعال در سطح شهرستان‌های مازندران وجود دارند، یادآور شد: معتقدم یک اتحادیه فعال که هم در کشور و هم در استان تصمیم‌ساز باشد می‌تواند در شرایط بازار کمک حال باشد البته مسئله واسطه‌گری حدود ۶۰ سال همراه با صنعت رشد کرده است.

وی در مورد این بحث که هر شب یک هزار تن مرغ کشتار روز وارد باز می‌شود که ۳۰۰ تن در استان مازندران و مابقی به استان‌های دیگر ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: در چهار ماه گذشته حذف ارز ترجیحی مسئله کوچکی نبوده و جراحی اقتصادی بزرگ بود همچنین در این مدت سعی کردیم هم تولید را حفظ و هم بازار را تأمین کنیم.

۱۰ هزار میلیارد تومان واسطه‌ها از بازار آشفته مرغ سود می‌برند

حسن‌زاده با بیان اینکه در چهار ماه گذشته برای فروش مرغ زنده دغدغه‌ای نداشتیم، متذکر شد: شرایط بازار نیز شرایط خاصی است از یک طرف در تولید مولد جوجه تمام شده ۱۰ هزار تومان به قیمت یک هزار تومان رسیده است و باید تولیدمان را حفظ کرده و به اثبات می‌رساندیم.

وی با اشاره به عزم جدی برای کاهش التهاب بازار با توجه به وجود پشتوانه تولید و فعالیت دستگاه‌های نظارتی و بازرسی، بیان کرد: هم‌اکنون مرغ با قیمت مصوب ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان باید در اختیار مردم قرار گیرد ولی متأسفانه شاهد قیمت حدود ۷۰ هزار تومانی برای عرضه هستیم همچنین بهتر است مردم بدانند برای حفظ تولید هر کیلو ۱۰ هزار تومان هزینه پرداخت کردیم تا دست به حفظ تولید بزنیم.

این تولیدکننده برتر مازندران، بیان کرد: با توجه به لزوم ایجاد امنیت غذایی و بازار ۱۰۰ درصد داخلی مرغ، اگر بازار مصرف داخلی آسیب ببیند تولیدکننده داخلی دچار آسیب، ضرر و زیان فراوان می‌شود پس باید تمام تلاش برای حفظ و ثبات بازار مصرف به کار ببندیم.

حسن‌زاده با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار وظیفه دارد به هر دلیل و شرایطی به خواسته تولید نرسیدیم، برای عدم چالش در بازار از ذخیره‌های مطمئن استفاده کنیم که می‌تواند با توزیع آن به اهداف خود برسیم.

مشکلی در جوجه‌ریزی و تولید مرغ گوشتی نداریم

مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی مازنداران با اعلام اینکه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان واسطه‌ها از بازار آشفته مرغ و این صنعت سود می‌برند، افزود: اگر کل چرخه بازرگانی قبل، بعد و حین تولید بررسی شود آمار جامع و کاملی است که مبارزه با این بحث نیازمند ساختار جدید و نوین است تا با برنامه‌ریزی لازم و نشست متعدد با مرغداران و کشتارگاه‌ها روند تولید و عرضه مرغ در قالب یک نرم‎افزار ایجاد شده تا بتوانیم جریان تولید تا مصرف کنترل شده و مرغ زنده به راحتی به کشتارگاه برسد و حداقل بدانیم هزینه تمام شده و سود لحاظ شده چه میزان است تا حرف و حدیث در آن نباشد.

حسن‌زاده گفت: چون صنعت مرغ خرده‌مالکی است تلاش می‌کنیم حلقه‌های واسطه را کم کنیم و مرغ زنده مستقیم به کشتارگاه و عرضه در بین مردم برسد.

دلالان در کنار دشمنان نظام به نارضایتی عمومی دامن می‌زنند

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در مورد نوسانات قیمت مرغ گرم در بازار و تکرار آن معمولا هر سه ماه که موجب نارضایتی مردم می‌شود، در برنامه زنده تلویزیونی، اظهار کرد: مازندران از استان‌های شاخص در تولید مرغ است علاوه بر تولید مرغ، در تولید جوجه در سطح کشور سرآمد و زبانزد هستیم.

سلگی افزود: مازندران قطب تولید مرغ کشور است و وزیر جهاد کشاورزی در تماس تلفنی پیگیر شرایط بازار هستند و دغدغه استاندار مازندران هم این است با توجه به اینکه تولیدکننده بزرگ مرغ در کشور هستیم و تأثیر در کل کشور داریم باید نگاه ویژه به مسائل مختلف شود.

وی با اشاره به جلسات متعدد با مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی، تصریح کرد: متأسفانه بین تولیدکننده و مرغدار تا کشتارگاه واسطه‌هایی شکل گرفته و با افزایش قیمت به صورت تصاعدی شاهد آشفتگی بازار در مازندران و حتی تهران هستیم، با تفکیک لازم می‌خواهیم دست واسطه‌ها توسط مسؤولان استانی قطع شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به برنامه‌های مصوب و ایجاد زمینه لازم و عملیاتی شدن حذف دلالان از مرغداری تا کشتارگاه، بیان کرد: اختلال نظم بازار در شرایطی که دشمنان کشورمان به دنبال نارضایتی در دل مردم و ایجاد بازار آشفته هستند پذیرفتنی نیست و در این بین نمیتوانیم تماشاگر باشیم که دلالان در کنار دشمنان انقلاب جبهه‌ای برای منافع شخصی، به جیب زدن سود هنگفت نامعقول و دامن زدن به نارضایتی عمومی می‌زنند.

اخلال‌گران نظم بازار معرفی شوند/ برخورد جدی با برهم‌زنندگان نظم جامعه

سلگی یادآور شد: وظیفه داریم محکم و با قاطعیت با عوامل و افرادی که در بازار تشنج می‌کنند برخورد کنیم، در این زمینه به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم و باید با پیگیری لازم کسانی که مخل نظم بازار هستند معرفی شده و برخورد جدی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم سکوت کنیم و تماشاگر باشیم، خاطرنشان کرد: جلساتی با متولیان از تولید تا کشتارگاه داشتیم و در زمینه موضوعات مختلف مفصل بحث و تبادل نظر شد همچنین در راهکاری برای کنترل بازار به ۲۲ فرماندار شهرهای مازندران ابلاغ کردیم با معرفی مباشران بتوانیم مرغ منجمد به قیمت پایین حدود ۱۲ هزار تومان ارزانتر از مرغ گرم راهی بازار کرده و قیمت مرغ گرم در بازار باید به قیمت مصوب بازگردد همچنین مسؤولان باید با هر برنامه و تصمیمات این مهم را عملیاتی کنند.

به گزارش فارس، امیدواریم در شرایطی که دشمنان بیگانه غربی و استکباری سعی در ایجاد تشنج و ناآرامی در کشور دارند و در این مسیر همه حربه‌های شوم و پر زرق و برق خود را به کار گرفته‌اند، مسؤولان دست به آرام‌سازی بازار بزنند.

با کاهش حلقه‌های واسط از مرغداری تا کشتارگاه، باید دست واسطه‌گران و دلالان سودجو در توزیع گوشت مرغ قطع شود تا شاهد افزایش بی‌رویه قیمت نباشیم و بازار به تعادل برسد.

امید است با اقدام جهادی مسؤولان قیمت گوشت مرغ گرم و منجمد به شرایط مصوب ستاد تنظیم بازار باز گردد و شاهد تعادل و آرامش در بازار باشیم.

گزارش: قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.