با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

کشف کلاهبرداری میلیاردی در مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در این استان خبر داد.

منتشر شده

در

سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری اینترنتی با شیوه فیشینگ (درگاه جعلی بانک) موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت و با هماهنگی قضائی، کارآگاهان پلیس فتا متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سردار میرفیضی با اشاره به کشف ۵۷ قطعه سیم کارت تلفن همراه از مخفیگاه متهم، تصریح کرد: متهم با طراحی درگاه‌های جعلی ضمن دسترسی به اطلاعات حساب بانکی کاربران، از آنان کلاهبرداری می‌کرد.

میرفیضی با بیان این که متهم تاکنون به کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی از حساب بانکی افراد مختلف اعتراف کرد، اظهار داشت: در بررسی به عمل آمده از ربات تلگرامی طراحی شده توسط متهم، اطلاعات بانکی ۶۲۳ نفر از مشتریان بانک‌ها که وی به آن دسترسی داشت، شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارد در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران است، به کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم افزارها کاربران را به درگاه‌های جعلی کشانده و اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.