با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

کشف ۷۱ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در یک دامداری

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: ۷۱ دستگاه غیر مجاز استخراج ارز دیجیتال در یک دامداری با دستور به موقع دادستان شهرستان قائمشهر با پیگیری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ازطریق گزارشات دیده‌بانان سامانه سجام و همکاری اطلاعات سپاه شهرستان قائمشهر شناسایی و کشف و ضبط شد.

منتشر شده

در

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری اظهار کرد: در برخورد با استخراج  غیرمجاز رمز ارز هیچ تفاوتی بین افراد وجود ندارد و هر شخص حقیقی و حقوقی که بدون اخذ مجوز‌های تعیین شده اقدام به استخراج ارز دیجیتال کند با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری مازندران تصریح کرد: شناسایی این ۷۱ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز از طریق گزارشات  مردمی به سامانه سجام صورت گرفت و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه (سجام) گزارش تخلفات و جرایم را به دادگستری ارسال کنند و تمامی گزارشات به صورت محرمانه پیگیری می‌شود.

وی افزود: تمامی گزارشات مردمی در سامانه سجام مانند فساد اقتصادی، اداری، آسیب‌های اجتماعی، مسائل اقتصادی و سیاسی به صورت ویژه رصد شده و تمامی موارد به دادستان‌ها منعکس و پیگیری می‌شود، دادستان‌ها به عنوان مدعی‌العموم، موارد را در جلسات مختلفی که حضور دارند مطرح کرده و از متوالیان و مسوولان اجرایی مطالبه‌گری داشته و این موضوع نتیجه پیشگیرانه خوبی به همراه دارد.

گفتنی است، سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه (سجام) با هدف پیشگیری از وقوع جرم و جذب گزارشات مردمی راه‌اندازی شده است و عموم مردم می‌توانند برای ثبت گزارشات خود در این سامانه به نشانیSajam.scpd.ir مراجعه کنند؛ گزارشات ارسالی منحصر به افراد و موضوعات شخصی نیست بلکه حقوق عامه هم جزو اولویت‌های این سامانه است. این سامانه به  منظور استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی در راستای برطرف شدن معضلات اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم و رسیدگی سریع و قاطع به تخلفات و جرایم به طوری که اثر بازدارندگی داشته باشد راه‌اندازی شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.