با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

کشورهای اوراسیا بازار مناسب برای محصولات گلخانه‌ای مازندران

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه با دستور وزارت جهاد کشاورزی بانک کشاورزی حمایت‌های ویژه‌ای از کشاورزی گلخانه‌ای می‌کند، گفت: کشورهای حاشیه دریای خزر به ویژه روسیه و دیگر کشورهای اوراسیا بازار خوبی برای محصولات گلخانه‌ای هستند.

منتشر شده

در

محمود واعظی امروز در حاشیه افتتاح همزمان ۸۵ پروژه بخش کشاورزی مازندران در گلخانه فوق مدرن هیدروپونیک پرورش گل آنتوریوم  شهرستان آمل در جمع خبرنگاران گفت: حمایت دولت از فعالیت‌های کشاورزی جدی و در حال افزایش است.

وی با بیان این که یکی از دلایلی که کشاورزی گلخانه‌ای در همه استان‌های کشور مورد تاکید است به خاطر استفاده بهینه از آب و خاک است، گفت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی حمایت‌های لازم را در توسعه کشاورزی گلخانه‌ای دارد و این امر سبب شد تا شاهد رقابت بین کشاورزان استان‌های مختلف کشور باشیم.

واعظی با تاکید بر اینکه با دستور وزارت جهاد کشاورزی بانک کشاورزی حمایت‌های ویژه‌ای از کشاورزی گلخانه‌ای می‌کند، افزود: کشورهای حاشیه دریای خزر به ویژه روسیه  و دیگر کشورهای اوراسیا بازار خوبی برای محصولات گلخانه‌ای هستند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ضمن تقدیر از مجموعه گلخانه‌ای هیدروپونیک پرورش گل آنتوریوم آمل که با استفاده از آب باران اقدام به تولید گل‌های صادراتی می‌کنند، گفت: دولت از چنین کارآفرینان در داخل و خارج کشور به صورت ویژه در همه زمینه‌ها حمایت می‌کند.

خلیل قلی‌زاده که یکی از به عنوان سرمایه گذاران این مجموعه است گفت: در این واحد از تکنیک‌های روز دنیا استفاده شده است و تمامی آب مصرفی این واحد گلخانه‌ای از آب باران است و از پسماند co۲ استفاده می‌شود و  پسماندی وجود ندارد.

 واحد گلخانه هیدروپونیک پرورش گل آنتوریوم امروز با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور، استاندار و مسؤولان استانی با مساحت حدود ۲هکتار و سرمایه گذاری ۳۳ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید. در این واحد گلخانه‌ای سالانه دو میلیون گل شاخه بریده تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این مراسم به خبرنگاران گفت: دهه فجر امسال جهاد کشاورزی مازندران پیشرو در افتتاح طرح‌های اقتصادی، زودبازده و اشتغالزا با 85 پروژه و اعتبار 83.5 میلیارد تومان اعتبار بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد.

عزیزاله شهیدی‌فر گفت: پروژه‌های بخش کشاورزی در هفت بخش باغبانی، سورتینگ و بسته‌بندی، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری و گلخانه‌های هایتک افتتاح شد.

وی اضافه کرد: با افتتاح طرح‌های کشاورزی 490  اشتغال به صورت مستقیم و 5 هزار اشتغال غیرمستقیم خواهیم داشت./خبر قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.