با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

کمک یک‌هزار و 500 میلیارد تومانی خیران برای مدرسه‌سازی

رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه در سال گذشته خیران یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک‌رسانی برای مدرسه‌سازی داشتند، گفت: باید این رقم امسال به بیش از ۳ هزار میلیارد برسد.

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر/ ناصر قفلی پس از برگزاری گردهمایی اعضای مجمع خیران مدرسه‌ساز مازندران، اظهار کرد: نقش خیران در احداث مدارس همانند دیگر بخش‌ها بسیار پررنگ و قابل توجه بوده است به‌گونه‌ای که طی سال‌های گذشته حدود ۴۰ درصد مدارس کشور توسط خیران نیک‌اندیش ساخته شده است.

وی با اشاره به افزایش این آمار به ۵۰ تا ۶۰ درصد طی سه سال گذشته، افزود: خیران در همه استان‌ها مدرسه‌سازی را در اولویت قرار دادند البته در بخش ساخت مدارس استثنایی هم همت زیادی خرج شده و در استان خراسان ۸۰ درصد مدارس استثنایی خیرساز است تا نیک‌اندیشان مدرسه‌ساز در زمینه ارائه خدمات به دانش‌آموزان با نیاز ویژه به صورت خاص وارد میدان شوند.

رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ هزار کلاس درس نیمه‌کاره در مدارس کشور داریم، تصریح کرد: در این میان برای ساخت ۱۶ هزار کلاس خیران به تعهدات خود عمل کردند و مبالغ مورد نظر تقبل شد ولی دولت نتوانست عملیات ساخت را تکمیل کرده و کلاس‌های درس را تمام کار سازد.

این مسؤول با اعلام اینکه ۲۴ هزار کلاس درس دولتی در مدارس بزرگ نیمه‌کاره هستند، یادآور شد: برای تکمیل این کلاس‌ها امسال رقم مطلوبی دولت در نظر گرفته که این میزان ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

قفلی ادامه داد: این مبلغ در مقایسه با سال گذشته که میزان اعتبارات یک‌هزار میلیارد تومان بوده رقم بسیار قابل توجه است همچنین مسؤولان نوسازی مدارس کشور هم قول دادند با دریافت این اعتبار، تمام مدارس با تعهد خیران را که نیمه‌تمام مانده طی امسال و سال آینده به اتمام می‌رساند البته ۱۶ هزار کلاس درس نیمه‌کاره که خیزان به تعهدات خود عمل کردند و ۱۴ مدرسه دانش‌آموزان با نیاز ویژه اوتیسم در استانهایی که مدارس ویژه ندارند را شامل می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۲۴ هزار کلاس درس دولتی نیمه‌کاره، ادامه داد: برای این امر ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، خیران همیشه پای کار هستند ولی از رئیس بانک مرکزی تقاضا داریم پس از هماهنگی دیدار و ملاقات، از طریق بانک‌های عامل وام بدون بهره و تسهیلات ویژه در نظر گرفته تا با مشارکت بانک‌ها کلاس‌های نیمه‌کاره ساخته شود.

رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور بیان کرد: این پیشنهاد با معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح شد تا پس از ملاقات با رئیس کل بانک مرکزی تمهیدات لازم انجام شود زیرا این مدارس با کمک خیران و به صورت عادی نمی‌توان ساخته شده و کار به جایی برسد.

این مسؤول با اعلام اینکه در سال گذشته خیران یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک‌رسانی برای مدرسه‌سازی داشتند، گفت: ولی باید این رقم امسال به بیش از ۳ هزار میلیارد برسد البته نیازمند وام‌های بدون بهره بانک‌ها هستیم و با مشارکت بانک‌ها ساخت این مدارس را به پایان برسانیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.