با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

کمک 21 میلیارد ریالی خیران محرومیت‌زدایی آمل برای مبارزه با کرونا

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل گفت: بیش از مبلغ 2 میلیارد و 137 میلیون تومان از سوی مجمع خیران محرومیت‌‍زدایی سپاه آمل برای مبارزه با ویروس کرونا در این شهرستان هزینه شده هر چند مردم و بسیجیان نیز در قالب کمک مؤمنانه و کمک به همنوعان اقدامات بسیار گسترده‌ای داشتند.

منتشر شده

در

جابر عسگری ظهر امروز در دیدار با رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و قدردانی از تلاش کادر درمان، پزشکان، پرستاران که با حضور رؤسای بیمارستان‌ها همراه بود، اظهار کرد: ویروس منحوس کرونا از اسفند ماه گذشته نه تنها در کشورمان ایران بلکه در همه کشورهای دنیا جولان گسترده داده و افراد زیادی را با کام مرگ برد.

وی با اشاره به قدرشناسی پرسنل درمان و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل برای تلاش همه جانبه در مسیر مبارزه با این ویروس کشنده، افزود: تدابیر ویژه مسؤولان بهداشت و درمان آمل با توجه به کم بودن میزان درگیری عموم مردم و کاهش میزان مرگ و میر واضح و روشن بود.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج شهرستان آمل با اعلام اینکه کرونا باعث شد تا بار دیگر همه مشورهای دنیا و استکبارگران اتحاد، همدلی، یکپارچگی و کمک همنوع مردم کشورمان را مشاهده کنند، تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای مدعی پیشرفت علوم پزشکی و میزان رفاه عمومی شاهد بودیم که درصد درگیری و مرگ مردم بسیار زیاد بوده و حتی آنها در بسیاری موارد به در بسته و ناامیدی مواجه شدند.

این مسؤول با اشاره به اینکه ولی در کشورمان خیران، مردم، مسؤولان و همه اقشار در اماکن عمومی و حتی خانه‌های خود دست به تولید ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی، تولید و تهیه غذای گرم برای نیازمندان و تولید انواع آبمیوه و محلول‌های ضدعفونی دست و سطوح کردند، بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی و درمان شهرستان آمل نیز همانند دیگر اقشار بسیج پای کار بوده و در راستای جمع‌آوری و توزیع عادلانه اقلام بهداشتی، غذایی و دارویی بین پرسنل و کادر درمان و همچنین مردم نیازمند تمام تلاش خود را به کار بستند.

عسگری با اعلام اینکه کرونا تمام نشده و هنوز ادامه دارد، یادآور شد: مردم در رعایت بهداشت و استفاده از ماسک و دستکش بکوشند تا خود و دیگران را از ابتلا به این ویروس منحوس نجات دهند.

وی گفت: بیش از مبلغ ۲ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان از سوی مجمع خیران محرومیت‌‍‌زدایی سپاه ناحیه آمل برای مبارزه با ویروس کرونا در این شهرستان هزینه شده است هر چند مردم و بسیجیان نیز در قالب کمک مؤمنانه و کمک به همنوعان اقدامات بسیار گسترده‌ای داشتند.

عسگری با اشاره به اقدامات گسترده بسیج جامعه پزشکی و سلامت سپاه ناحیه آمل در روزهای پرتنش کرونایی و روزهای قدرشناسی از نلاش‌های عمومی بیان کرد: تجلیل از مجموعه درمانی و مدافعان حوزه سلامت از دیگر اقدامات بسیج جامعه پزشکی و سلامت آمل است که این رزمایش هم‌اکنون در حال اجرا بوده و با حضور مسؤولان از مدافعان سلامت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل در این مراسم اظهار کرد: همه اقشار مردم و بسیج با ورود ویروس کرونا که در نخستین روزهای اسفند ماه سال گذشته بود، وارد میدان شدند و هر کس سعی داشت تا گره‌ای از کار بگشاید.

فرامرز اکبری افزود: سلامتی یکی از مهمترین نعمت‌هایی است که باید قدر آن را بدانیم و پس از شیوع ویروس کرونا بیش از پیش مردم به اهمیت سلامت خود، سلامت خانواده و سلامت جامعه پی بردند.

با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا به ویژه در روزهای پایانی سال قبل در آمل نگران‌کننده بوده است، تصریح کرد: با ورود خیران، بسیج جامعه پزشکی و درمان، نیروهای مقاومت بسیج، نیروهای جهادی، همه مردم از کودک گرفته تا پیرمرد توانستیم از پیک کرونا عبور کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با اعلام اینکه با توجه به منویات رهبر انقلاب اسلامی با رزمایش کمک مؤمنانه بسته‌های حمایتی و اقلام زیادی بین خانواده‌های نیازمند، مستمندان و افراد بیکار مشاغل آسیب‌دیده از ویروس کرونا در شهرستان آمل توزیع شد، ادامه داد: با ورود ویروس کرونا همه مسؤولان و مردم حواشی را فراموش کرده و به متن آمدند البته در این مسیر خیلی از بزرگان و افراد جامعه به داد بهداشت و درمان رسیدند که باید از آنها صمیمانه قدردانی و قدرشناسی کرد.

این مسؤول با بیان اینکه در ایام کرونایی جدی‌ترین مسئله ضدعفونی کردن مراکز بهداشتی، امکان عمومی و دیگر فضاهای شهری بود، افزود: در بخش دیگر نیز دغدغه برای تهیه کیت‌های حفاظتی، مواد ضدعفونی سطوح و دست، تهیه ماسک و لباس مخصوص برای کادر درمان، پرستاران و پزشکان را داشتیم که بار روانی هم به همراه داشت.

اکبری ادامه داد: خوشبختانه در این بخش با ورود خیران، بسیج و بسیج جامعه پزشکی از میزان بارهای روانی کاسته شده و از فشارها کم شد.

وی با اشاره به اینکه دیگر دغدغه جامعه با ورود کرونا در حوزه مسائل دینی، مذهبی، تغسیل، کفن و دفن اموات کرونایی بوده است، بیان کرد: واقعا در این زمینه روحانیون جهادی از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمل با ورود و پای کار آمدن بسیاری از تنش‌ها را کاستند و خانواده اموات را به آسودگی خاطر رساندند.

اکبری به مردم و افراد جامعه هشدار داد که کرونا از بین نرفته و لازم است آن را جدی بگیرند، گفت: از مردم می‌خواهیم تا همچنان کمتر در مراکز و اماکن شلوغ حاضر شوند، از ماسک و دستکش استفاده کرده و برای حفظ سلامت خود، خانواده و جامعه تمام توان خود را به کار ببندند./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.