با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

کمیسیون بهداشت مجلس مباحث مربوط به ناکارآمدی داروی رمدسیویر را بررسی می‌کند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به مباحثی مبنی بر ناکارآمدی داروی رمدسیویر برای درمان بیماران کرونایی گفت: هم‌اکنون بحث‌های زیادی مبنی بر ناکارآمدی رمدسیویر مطرح شده و قرار است طی روزهای آینده در صحن مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان به صورت تخصصی به آن پرداخته شود.

منتشر شده

در

رضا حاجی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی این شهرستان با اشاره به مباحثی مبنی بر ناکارآمدی داروی برای درمان بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها و تداوم تجویز این دارو همچنان به بیماران کرونایی، بیان کرد: هم‌اکنون بحث‌های زیادی مبنی بر ناکارآمدی رمدیسویر مطرح شده و قرار است طی روزهای آینده در صحن مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان به صورت تخصصی به آن پرداخته شود.

این مسؤول افزود: برای همه جای سؤوال دارد که با توجه به نظرات و صحبت‌های فراوان کارشناسان و متخصصان در مورد کارآیی نداشتن این داروی گران‌قیمت همچنان اصرار بر مصرف آن است و در مجلس با جدیت موضوع پیگیری می‌شود.

حاجی‌پور با اشاره به وجود مستندات تصویری و علمی که با صراحت مصرف این دارو را منع می‌کند، یادآور شد: با توجه به اینکه اذهان مردم در مصرف آن به هم ریخته و نگران است در روزهای آینده در صحن علنی مجلس پیگیر آن هستیم.

وی در ادامه با اعلام معضل پسماند و زباله در شهرهای شمال کشور، یادآور شد: اولویت نخست کاری ما بحث زباله در شهرستان آمل بود زیرا پسماند از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است و خطر بسیار بزرگ و تهدیدکننده سلامت در حال و آینده خواهد بود.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه زباله باید در برنامه‌ریزی درازمدت و استراتژیک امکان‌سنجی می‌شد، افزود: باید به این سؤوالات پاسخ داده شود که چرا سد هراز در کنار کوهی از زباله منطقه عمارت مصوب شده و حتی در مصوبه وزارت نیرو باید قبل آبگیری، عمارت کاملا تخلیه شود ولی چگونه و به چه صورت جای تعجب دارد.

وی با اعلام وجود مافیای زباله و مخالفت با طرح جمع‌آوری مکانیزه، گفت: دنیا زباله را طلای کثیف می‎داند و در جهان پسماند درآمد فراوان دارد ولی پس از دو سال از تصدی نمایندگی مجلس بر سر جانمایی سایت زباله در آمل اختلافات فراوان است هر چند مناطقی همانند منال، استار و پاساکش مطرح بوده و بنا به دلایلی رد شد البته از منطقه سنگچالک و معدن جوان بازدید داشتیم و مشاهده کردیم که مسیر در محل آبرفت و سیلاب قرار دارد و قابلیت جمع‎آوری و تبدیل زباله به صورت مکانیزه و دفن وجود ندارد.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه مسؤولان استانی در بحث زباله و پسماند مشکل دارند، بیان کرد: زیرا اگر مشکل وجود نداشت باید ۱۰ سال جلوتر این اتفاق می‌افتاد، معتقدم با برنامه سد هراز باید زباله از منطقه عمارت آمل جمع می‌شد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان باید مطالبه‌گر باشند، ادامه داد: نخستین صحبت پس از تحلیف رئیس جمهور با رئیسی، معاونان و وزیر کشور بیان زباله به عنوان نخستین معضل شمال کشور بود زیرا نیاز به خدمت ملی و همراهی کامل سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه داریم.

نماینده مردم آمل در مجلس با اعلام اینکه مازندران آخرین روزهای هر هفته حدود ۱۰ میلیون مسافر را در خود جای می‌دهد ولی در زمینه زباله کمترین خدمات را شاهد است، گفت: نباید با ایجاد سد شیرابه‌ها را به داخل آن بریزیم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر فعالیت خبرنگاران نبود حتی بسیاری از تخلفات مسؤولان پنهان می‌ماند و از افشای رانت و نجومی‌بگیران خبری نبود، تصریح کرد: امروزه در شرایطی زندگی می‌کنیم که کرونا بسیاری از خانواده‌ها را داغدار کرده و در این عرصه سخت، دلخراش و دشوار نیز هشدارها و آگاهی دادن برای سلامت جامعه برعهده خبرنگاران است. 

 وی با اعلام اینکه خبرنگاران تحت پوشش هیچ سازمان و فضای حمایتی و پوششی نیستند و با کمترین دستمزد برای رضایت خداوند و گره گشودن از کار مردم تلاش دارند، ادامه داد: باید مسؤولان به دنبال حقوق خبرنگاران باشند و در این بین انتظار داریم نمایندگان مجلس کمک کنند تا در کنار این افراد باشند. 

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دولت فعلی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بدنه مجموعه فرهنگی و هنری کشور بوده و در این مجموعه رشد کرده و معرفی شد، افزود: برای تأمین بخشی از منافع خبرنگاران در چارچوب قانون با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلساتی خواهیم داشت تا تصمیمات لازم اتخاذ شود. 

این مسؤول با اعلام اینکه باید خبرنگاران با توجه به حوزه‌های فعالیت، از طریق همان حوزه‌ها به کمترین دریافتی خود برسند، تصریح کرد: باید در این زمینه لایحه و پیشنهادی در کمیسیون فرهنگی مطرح کنیم یا طرحی برای بحث حمایتی خبرنگاران بیان شده تا در قالب لایحه به مجلس کشانده شود. 

حاجی‌پور با اعلام اینکه یک قلم زدن خبرنگاران در سرای خدمت به مردم و مطالبه‌گری حقوق مردم یک کشور را دغدغه‌مند کند، گفت: همانند خبری در مورد انتقال آب پایین دست سد لار و حمایت‌های خبری که با تلاش خبرنگاران، هوشیاری و انعکاس یک واقعیت باعث شد تا مسؤولان و نمایندگان را وادار به واکنش جدی کند. 

وی با اشاره به اینکه مسؤولان مجبورند پشت سر خبرنگاران و مردم راه بیافتند، ادامه داد: قلم و انعکاس مطالب خبرنگاران بسیار اثرگذار و کارساز خواهد بود و باید کمبودها و نواقص سطح شهرستان با قلم خبرنگاران به بهبودی کشیده شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.