با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

کنترل فرزند سرکش کرونا با رعایت ۳ ضلع طلایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه استان وارد موج ششم شده است، گفت: افزایش تعداد مراجعان سرپایی و بستری کردنایی بیانگر این موضوع است‌.

منتشر شده

در

تورج اسدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه استان وارد موج ششم شده است، گفت: افزایش تعداد مراجعان سرپایی و بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی در دو هفته اخیر بیانگر این موضوع است.

 وی با اشاره به اینکه بیماران مشکوک به کرونا به پزشک خانواده مراجعه کنند، افزود: کنترل ویروس منحوس کرونا با تزریق واکسن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی امکان پذیر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: ایجاد ایمنی در افراد با واکسیناسیون، شکستن زنجیره انتقال بیماری و پیشگیری دارویی هم اکنون سه روش شناخته شده برای کنترل همه گیری ویروس کرونا است.

 اسدی خاطرنشان کرد: افراد برای در امان ماندن از ویروس منحوس کرونا و شکست زنجیر انتقال نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن اقدام کنند.

دردسر اومیکرون برای کودکان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: بستری کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران روند صعودی دارد.

محمدصادق رضایی فوق تخصص عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره در گفت‌وگویی اظهار کرد:  در پیک ششم کرونا متاسفانه نسبت به پیک‌های گذشته کودکان بیشتری درگیر بیماری شدند.

وی با بیان اینکه شمار بیماران  به‌صورت سرپایی بیشتر شده که موجب افزایش بیماران بستری در روزهای آینده می‌شود، افزود: شایعات فراوانی در فضای مجازی درباره امیکرون داریم که عواقب وخیمی ایجاد کرده بیشتر از کووید دیگر توانسته نگرانی را بیشتر کند که خیلی صحت ندارد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد:  اگر فرزند دچار تب طولانی، سختی تنفس، استفراغ شدید و  بی‌اشتهایی، خواب‌آلودگی و تحریک پذیری شده در سریع‌ترین زمان ممکن باید به پزشک مراجعه شود.

رضایی گفت:  بهتر است در زمان مراجعه حتما تب کودکان را با مصرف تب‌بر آستامینوفن مهار کرده و سپس به پزشک مراجعه شود.

قاسم اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز نسبت به افزایش بستری کودکان در جهش اومیکرون هشدار داد و گفت: کودکان به‌عنوان آسیب‌پذیرترین گروه جمعیتی در برابر اومیکرون هستند.

وی با اشاره به اینکه سویه اومیکرون بیشتر کودکان زیر ۱۲ سال را مورد هدف قرار داده است، افزود: در حال حاضر بستری کودکان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های مازندران به شدت روند صعودی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  بر توجه به افزایش بستری کودکان زیر ۱۲ سال بر واکسیناسیون این گروه سنی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: مازندران حدود ۱۱۱ هزار نفر کودک بین ۹ تا ۱۲ سال دارد که در حال حاضر تنها ۱۵ درصد این گروه واکسینه شدند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.