با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

کنگره سراسری « رویکرد پزشکی ورزشی در آسیب» در ساری برگزار می شود

رئیس هیئت پزشکی ورزشی مازندران با بیان اینکه کنگره سراسری رویکرد پزشکی ورزشی در آسیب و سمینار تازه های علوم ورزشی در ساری برگزار خواهد شد از ارسال ۵۰ مقاله به دبیرخانه خبر داد.

منتشر شده

در

فرزاد گوهردهی در نشست خبری با اشاره به اینکه کنگره سراسری رویکرد پزشکی ورزشی در آسیب و سمینار تازه های علوم ورزشی در ساری برگزار خواهد شد افزود: در رویکرد جدید هیئت پزشکی ورزشی مازندران موضوع آموزش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: در همین راستا با همکاری گروه طب ورزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و چند ارگان دیگر کنگره سراسری رویکرد پزشکی ورزشی در آسیب و سمینار تازه های علوم ورزشی از ۱۰ تا ۱۲ مهر ماه سال جاری در پردیس دانشگاهی مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار می شود.

دکتر گوهردهی با بیان اینکه در این کنگره به ورزش های رزمی و کشتی به دلیل آسیب پذیری بیشتر ورزشکاران این دو رشته ورزشی تمرکز بیشتری شده است گفت: کنگره رویکرد پزشکی ورزشی در آسیب و سمینار تازه های علوم ورزشی برای دو گروه از مخاطبین برگزار می شود . مخاطبین اول، جامعه تخصصی پزشکی شامل رشته های طب اورژانس، ارتوپدی، پزشکی قانونی ، طب فیزیکی و توانبخشی ، جراحی مغز و اعصاب ، پزشکی عمومی و گروه فیزیوتراپی و گروه علوم ورزشی است.

گوهردهی افزود: مخاطبین دوم شامل مخاطبین جامعه ورزش اعم از ورزشکاران، مربیان و داوران است و در حاشیه این کنگره ، کارگاه هایی نیز برای هر دو گروه از مخاطبین برگزار خواهد شد شد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی مازندران آسیب سیستم اعصاب مرکزی، بازتوانی و حرکات اصلاحی، فیزیوتراپی و توانبخشی و ستون فقرات ،مداخلات جراحی در آسیب، تغذیه ورزشی و کنترل وزن، رویکرد روانپزشکی و روانشناسی در ورزش، کفش ورزشی مناسب، دوپینگ و مکملهای غیر مجاز را از محورهای این کنگره دانست.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰ نفر در سامانه کنگره ثبت نام کردند، گفت: ارسال مقالات نیز تا ۳۰ شهریورماه سال جاری تمدید شده است که تا کنون حدود ۵۰ مقاله به کنگره ارسال و مقالات آن ها در حال داوری است.

دکتر گوهردهی با بیان اینکه محوریت این کنگره با هیات پزشکی ورزشی و گروه پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و گروه علوم ورزشی دانشگاه مازندران است، ادامه داد: پزشکان عمومی و متخصصین رشته های مختلف پزشکی، دانشجویان علوم ورزشی و ورزشکاران و قهرمانان سه گروه هدف این کنگره است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.