با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

گام محکم شهرداری آمل برای بهبود سیمای شهری، کاهش قطع درخت و پایداری برق شهری

شهرداری آمل با امضای تفاهم‌نامه‌ای با شرکت توزیع نیروی برق مازندران برای جایگزینی سیم‌های فشار ضعیف و بدون عایق هوایی با کابل‌های خودنگهدار عایق‌دار برای پایداری بیشتر برق منازل شهروندان همکاری می‌کند.

منتشر شده

در

آئین تفاهم‌نامه جایگزینی ۲۰ کیلومتر کابل فشار ضعیف به کابل خودنگهدار عصر امروز با حضور مسؤولان استانی و شهری برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل در این مراسم اظهار کرد: این تفاهم‌نامه برای زمانی که مردم از مشکلات برق رنج می‌برند حرکت ارزشمندی است و این اتفاق مهم بین شرکت توزیع برق استان مازندران، شهرداری و شورا شهر آمل است.

 

خسرو ابراهیم‌زاده افزود: هرس سالانه درختان حواشی زیادی برای شهرداری به همراه دارد که این خدمت مشترک موجب افزایش رضایت‌مندی شهروندان می‌شود.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی مسؤولان و کارکنان شهرداری از شورای آینده شهر آمل خواست تا ادامه‌دهنده این تعامل و خدمت برای شهروندان باشند.

شهردار آمل در این نشست با اشاره به حمایت‌های فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر درباره انعقاد تفاهم‌نامه، اظهار کرد: حفظ درختان شهر از مزایای ارزشمند این طرح است و با توجه به توسعه سریع مناطق شهری، کاهش حریم‌ها و نیاز به حفظ مبلمان شهری، کاهش معایب و مخاطرات هوایی، سیمی طرح جایگزینی سیم‌های بدون عایق با کابل خودنگهدار در دستور کار قرار گرفت.

سید حمید هاشمی افزود: در فاز نخست ۲۰ کیلومتر از این طرح با مشارکت شهرداری آمل وشرکت توزیع نیروی برق مازندران و ۲۰ کیلومتر دیگر توسط شرکت توزیع نیروی برق مازندران به طور جداگانه در آمل انجام می‌شود و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین شهرداری آمل و شرکت توزیع نیروی برق مازندران امضاء شد.

 

وی با اشاره به جلسات متعددی برای رسیدن به این تفاهم‌نامه، تصریح کرد: این مهم شروع همکاری است و زمانی که ادارات در کنار هم باشند لذت خدمت برای شهروندان دلچسب‌تراست.

شهردار آمل با اعلام اینکه شهرداری آمادگی لازم دارد تا در آینده برای ساماندهی تیرهای برق بلوارامام خمینی (ره) که نور مناسبی ندارد وارد میدان شود، بیان کرد: آمل مرکز اقتصاد مازندران است و باید به آن توجه بیشتری شود، قرارگرفتن تیربرق‌ها در میادین، معابر و بلوارها در مبلمان شهری ایجاد آلودگی بصری می‌کند و ایجاد تغییرات اساسی در این زمینه از اصول زیباسازی شهری شهرداری به شمار می‌آید.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران در این مراسم با قدردانی از تلاش شورای اسلامی شهر و شهردار آمل برای عقد تفاهم‌نامه، اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی در چند سال اخیر شاهد کاهش ۵۴ درصدی آب سدها نسبت به سال قبل هستیم که این امر موجب کمبود ۶ هزار مگاواتی تولید برق شده است.

 

سید کاظم حسینی کارنامی افزود: رشد گرما نسبت به سال گذشته و فعالیت رمزارزهایی که غیرمجاز در حال بهره‌برداری هستند باعث شد تا در این روزها ساعاتی را خاموشی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این طرح شبکه‌های فشار ضعیف سیمی دو، سه و پنج رشته در سطح شهر جمع‌آوری شده و به جای آن شبکه‌های عایق‌دار هوایی از نوع کابل های خودنگهدار براساس آخرین استانداردهای فنی و بین‌المللی احداث می‌شود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه تفاهم‌نامه جایگزینی از سیم به کابل در استان مازندران ۶۰۰ کیلومتر است، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه به طول ۴۰ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر آن با مشارکت شهرداری آمل و ۲۰ کیلومتر نیز توسط شرکت توزیع نیروی برق مازندران انجام می‌شود.

این مسؤول مزایای این طرح را کاهش قطع و هرس درختان، رفع ضعف ولتاژ، کاهش خطرات برق گرفتگی و خاموشی‌ها در مواقع بحرانی و بهبود سیما منظر شهری، کاهش سرقت انرژی و سیم‌ها دانست و گفت: از مردم درخواست دارم برای اطلاع از ساعات خاموشی‌ها از اپیلیکیشن برق من استفاده کنند.

به گزارش فارس، آئین انعقاد تفاهم‌نامه جایگزینی ۲۰ کیلومتر کابل فشار ضعیف به کابل خودنگهدار در دفتر شهردار آمل با حضور خسرو ابراهیم‌زاده رئیس شورای اسلامی شهر آمل، سید کاظم حسینی کارنامی سرپرست شرکت توزیع برق مازندران، سید حمید هاشمی شهردار، مدیران برق شرق و غرب شهر آمل در ۸ ماده و ۲ امضاء و مبادله شد./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.