با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

گذشته درخشان فرهنگی و علمی مازندران به نسل جوان شناسانده شود

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: گذشته درخشان و افتخارآفرین فرهنگی و علمی مازندران به نسل جوان و نوجوان جامعه معرفی و شناسانده شود.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی عصر امروز در گردهمایی ائمه جمعه مازندران به میزبانی بخش امامزاده عبدالله(ع) اظهار کرد: نمازجمعه در کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه والایی دارد و جایگاه امام جمعه به عنوان یکی از افراد تأثیرگذار در هر شهر و بخش در کنار دیگر مسؤولان می‌تواند زمینه‌ساز رشد، توسعه و پیشرفت باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات و مسائل روز جامعه در قالب خطبه‌های نماز جمعه توسط ائمه جمعه مطرح و بازگو می‌شود، افزود: از همه مردم و مسؤولان در شهرستان‌ها و بخش‌ها داریم تا نسبت به همراهی در تحقق برنامه‌های دینی، توسعه‌ای و مشکلات مردم همسو و همراه باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه امام جمعه در نماز جمعه با گفتار و سخنان خود مسائل جامعه را آنالیز می‌کند، تصریح کرد: ائمه جمعه در دیگر روزهای هفته با عمل به حرف‌هایی که زده می‌شود نشان می‌دهد که در کنار مردم و برای خدمت به آنها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

وی با اشاره به نزدیکی و همدلی بیشتر مردم با ائمه جمعه در جهت کاهش دغدغه‌ها و حل کردن مشکلا عمومی، یادآور شد: پوشش اخبار و مهمترین مسائل در خطبه‌های نماز جمعه باعث آگاهی‌بخشی مردم، ایجاد امید و انگیزه در بین مردم می‌شود همچنین جایگاه خبرنگاران در جامعه نیز بسیار ارزشمند و اثرگذار است و باید همیشه از ارزش و نقش اثیرگذار آنها گفت.

محمدی لائینی آمل را از شهرهای شاخص و مهم مازندران دانست و خاطرنشان کرد: آمل دیار علویان و مرکز رشد و تربیت علما، فرهیختگان، مراجع تقلید، مفاخر ادبی، سیاسی و مذهبی است و در عصر حاضر رشد و پرورش علامه ذوالفنون مرحوم علامه حسن‌زاده آملی و مفسر کبیر قرآن آیت‌الله جوادی آملی تأیید بر این ادعا است.

وی یادآور شد: استان مازندران با دارا بودن مفاخر فراوان علمی، فرهنگی و پیشینه تاریخی در کشور زبانزد است و باید امروزه گذشته درخشان و افتخارآفرین فرهنگی و علمی مازندران به نسل جوان و نوجوان جامعه معرفی و شناساندن شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در مورد افزایش جمعیت جامعه و اهمیت ویژه جوانی در بین مردم، متذکر شد: امروزه از مهمترین نیازهای کشور حفظ جوانی جمعیت است و باید همه مسؤولان به ان توجه جدی داشته باشند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.