با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

گرامیداشت روز سالمند در آمل

همزمان با هفته سالمندان با حضور مسئولان جشن ویژه و تجلیل از سالمندان شهرستان آمل برگزار شد.

منتشر شده

در

کبری اسفندیاران رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل، درحاشیه این مراسم اظهار داشت: بهزیستی از مرکز محوری و نگهداری سالمندان در مراکز شبانه روزی به سمت نگهداری سالمند در خانواده پیش می رود و در این راستا مرکز نگهداری توانبخشی روزانه به حدود ۳۵ سالمند خدمات ارائه می دهد.

اسفندیاریان افزود: تامین وسایل کمک توانبخشی در زندگی روز مره،  تسهیل دسترسی از حیطه های اصلی خدمات طرح توانمند سازی به سالمندان از دیگرخدمات این نهاد است.

این مسئول، آموزش فعالیت های روز مره زندگی، تامین فناوریهای  کمکی اعم از وسایل کمک توانبخشی در زندگی روز مره بر حسب میزان عملکرد سالانه، ارائه آموزش های لازم در خصوص استفاده صحیح و مناسب از وسایل کمک توانبخشی، آموزش تحرک، جابجائی و مناسب سازی محیط زندگی از دیگر خدمات قابل ارائه در طرح توانمند سازی ذکر کرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون یک مرکز روزانه سالمندان در شهرآمل به گروه های هدف تحت پوشش خدمات رسانی می کند.

رئیس اداره بهزیستی آمل، با تاکید بر اقدامات موثر برای رفع تبعیض و توانمند سازی و ارتقای  وضعیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی سالمندان صرف نظر از سن، جنس، ناتوانی، نژاد وغیره افزود: فعالیت های اجتماعی سالمندان در جامعه باید تقویت شود و با اجرای طرح توانمند سازی سالمندان توسط بهزیستی قدمی در راستای افزایش آرامش روان این افراد انجام  گرفته شود.

شعار روز جهانی سالمندان  درسال ۲۰۱۹ با عنوان" فرصت های برابر برای تمام سنین"،  توسعه پایدار،   بر راهبردهای مقابله و جلوگیری از نابرابری سنی در آینده تمرکز دارد.
سوم تا نهم مهر هفته سالمند در کشور نامگذاری شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.