با ما همراه باشید

تجارت

گسترش مناسبات تجاری مازندران با بلاروس

منتشر شده

در

سفیر بلاروس در ایران در دیدار با استاندار مازندران هدف اصلی سفر خود به این استان شمالی را توسعه بیشتر مرادوات تجاری و اقتصادی بیان کرد.

 

دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در ایران در دیدار با استاندار مازندران گفت: من برای دومین بار به مازندران آمدم، روابط بلاروس و استان گومل با مازندران رابطه‌ای است که از قدیم پابرجا بوده است.

او افزود: هدف اصلی سفر من به مازندران ایجاد راه‌های جدید و بیشتر تجاری و اقتصادی است، چون مازندران در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری و ورزشی پتانسیل قابل توجهی دارد که می‌تواند مبنای مراودات بیشتر بین دو کشور شود.

نوری استاندار مازندران هم بلاروس را در توسعه صنعت ماشین آلات کشاورزی، کشوری موفق و صاحب نام دانست و گفت: این کشور در تولید گوش قرمز دام سنگین سرآمد است و مراودات تجاری بین دو کشور غیر از واردات چوب می‌تواند بیشتر شود.

او افزود: ایجاد رابطه تجاری و پیوند‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری یکی از مباحث بود و موضوع دیگر درخواست از طرف بلاروسی انجام واردات و صادرات کالا با استفاده از سه بندر مازندران بود که قرار است بیشتر مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

استاندار مازندران گفت: صادرات محصولات کشاورزی که مازندران در تولید ۱۲ محصول رتبه اول کشور را دارد، و همچنین معرفی رویداد‌های استان مثل جشنواره مرکبات که در آینده نزدیک قرار است انجام شود، از جمله موضوعات مورد بحث دیگر در این جلسه بود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.