با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

یک بام دو هوای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ادارات/گلایه‌ای که به گوش رئیس بنیاد شهید نرسید

تعدادی از کارکنان ادارات و نهادها و فرزندان ایثارگران شاغل در ادارات نسبت به بحث تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ادارات بر اساس اعلام نظر رئیس بنیاد شهید کشور انتقاد کردند و دوست داشتند شخصا این موضوع را به اطلاع اوحدی برسانند که این مسئله در سفر اخیر اوحدی به مازندران محقق نشد.

منتشر شده

در

رئیس بنیاد شهید کشور گفت: بر اساس بند((ذ)) ماده 87 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه که به همه قراردادها چه قرارداد کار معین و چه پیمانی و یا حتی شرکتی همه جامعه ایثارگری که در برنامه پنجم مشغول فعالیت شدند باید تبدیل وضعیت شوند.

این موضوع مورد انتقاد برخی از کارمندان در استان مازندران قرار گرفته است؛ متن گلایه یکی از کارمندان ادارات و نهادهای مازندران که در اختیار خبرنگار این رسانه قرار گرفته است به شرح ذیل است:

چطور می‌شود کارمند قراردادی با 25 سال سابقه در اداره‌ای تبدیل وضعیت نشود اما با اجرای این قانون نیروی شرکتی دارای سه سال سابقه استخدام شود؟

*تکلیف نیروهای قرارداد داخلی ادارات چه می‌شود؟

یکی دیگر از فرزندان ایثارگران که در قالب قرارداد کار معین در اداره‌ای در حال فعالیت می‌باشد با انتقاد از این قانون عنوان کرد: این قانون فقط شامل نیروهای شرکتی دولتی می‌شود و شامل نیروهای قراردادی که در یک اداره‌کل مشغول به فعالیت هستند نمی‌شود و این مسئله تبعیض است.

چه طور می‌شود همکاری دارای 16 سال سابقه هنوز رسمی نشده و به صورت آزمایشی مشغول کار است و اما یک فرد با چهار سال سابقه پیمانی شده و با اجرای این قانون به صورت مستقیم رسمی می‌شود.

*گلایه از نمایندگان مجلس

یکی از گلایه‌های که مستقیم متوجه اوحدی است و ای کاش مسؤولان استانی فرصتی برای زمینه این دیدار فراهم می‌کردند این است که چرا قانون ایثارگری با سابقه 6 ماه جبهه مورد پیگیری است و ایثارگرانی که سابقه سه ماه فعالیت حضور در جبهه را داشتند در این طرح دیده نشده‌اند.

بخشی از این گلایه و مطالبه‌گری به سمت نمایندگان مجلس هم هدایت شده و آمده است، چرا نمایندگان مجلس نسبت به این بی‌عدالتی در حق کارکنان دولت با سه ماه سابقه ایثارگری اقدام خاصی انجام نمی‌دهند.

در ادامه این گلایه اعلام شد که نمایندگان مجلس و حتی دولت‌ها بحث تبدیل وضعیت را تنها موضوع انتخابات اعلام می‌کنند اما پس از آن به کلی فراموش می‌شود.

نکته قابل توجه که در ارتباط با این گلایه مطرح شد، دربرگیری این قانون برای افرادی که شخص خودشان یا حتی پدرانشان در منطقه عملیاتی حضور داشتند می‌شود و به نظر می‌رسد که به نوعی بی‌عدالتی در این زمینه وجود دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.