با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

یک محکوم به قصاص نفس پس از ۲۲ سال در مازندران از چوبه دار رهایی پیدا کرد

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس کل دادگستری مازندران گفت: پس از ۲۲ سال حضور در زندان یک محکوم به قصاص نفس با گذشت اولیای دم از چوبه دار مجازات رهایی پیدا کرد.

 

عباس پوریانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از 22 سال یک محکوم به قصاص نفس از دار مجازات رهایی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه این اقدام نیک و پسندیده در راستای پویش‌ «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» و اجرای شاخص‌های موضوع الگوی تعالی دادگستری در حوزه حل اختلاف شکل گرفت، افزود: مشارالیه پس از ۲۲ سال حضور در زندان و اعلام گذشت اولیای دم، از تحمل مجازات رهایی پیدا کرده و به آغوش جامعه بازگشته است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه مشارالیه به لحاظ مباشرت در ارتکاب یک فقره قتل عمد و مشارکت در ارتکاب پنج فقره قتل عمد در شهرهای ساری و قائمشهر، از سال ۱۳۸۱ در زندان به سر می برد، تصریح کرد: رهایی محکوم‌علیه از اجرای قصاص نفس یک اقدام خداپسندانه و پسندیده است که پس از تلا‌ش‌های شبانه‌روزی اعضای شعبه‌ صلحی شورای حل اختلاف مستقر در زندان ساری، یاران صلح، مشارکت خیران و رئیس اداره زندان شهرستان ساری محقق شد.

پوریانی گفت: از طریق فرهنگ‌سازی عمومی و فراهم‌ شدن حضور سمن‌ها باید تدابیری اندیشیده شود تا زمینه‌ تحقق مصالحه در بیشتر پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های واجد مجازات قصاص نفس محقق گردد.

 

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.