با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

۱۸ میلیون کم‌سواد و بی‌سواد در کشور داریم

منتشر شده

در

نماینده مردم آمل در مجلس گفت: حدود ۱۸ میلیون کم‌سواد و بی‌سواد در کشور داریم که باید امر سوادآموزی به آنها جدی گرفته شود.

رضا حاجی‌پور در نشست با فرهنگیان نهضت سوادآموزی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: هفته دولت فرصت مناسب برای ارائه خدمات مطلوب و جهادی دستگاه‌های اجرایی و دولتی در کشور است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به عنوان شهدای دولت، افزود: نهضت سوادآموزی در راستای باسواد کردن مردم جامعه گام‌های بزرگی برداشته و امید داریم این اقدامات جهادی با رشد و سرعت بیشتری به سمت پایام جشن بی‌سوادی در کشور پیش رود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران جز کشورهای شاخص در زمینه کم‌سوادی و بی‌سوادی است، تصریح کرد: براساس آمارها در کشورمان حدود ۱۸ میلیون کم‌سواد و بی‌سواد داریم که به دلایل مختلف یا از کسب دانش جا ماندند. وی با اعلام اینکه باید تلاش‌هایی داشته باشیم که امر سوادآموزی در کشورمان جدی گرفته شود.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه در امر سوادآموزی همچنان با چالش‌هایی روبرو هستیم، ادامه داد: به عنوان فقر در حوزه فرهنگی و بی‌سوادی مشکل داریم و این مهم نیازمند تلاش همه دستگاه‌ها و کمک‌رسانی همگانی است تا ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور را شاهد باشیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه حرکتی که نهضت سوادآموزی در راستای مبارزه با بی‌سوادی آغاز کرد نتایج خوشایند در پیش داشت، گفت: افراد زیادی در جامعه سراغ داریم که با نهضت سوادآموزی امر آموختن و باسواد شدن را آغاز کردند و هم‌اکنون به مدارج علمی عالی و دکترا رسیدند پس باید این افراد به عنوان الگو در جامعه به دیگران معرفی شوند.

حاجی‌پور گفت: اگر اراده و انگیزه به همراه فضای آموزشی مناسب برای آموزش وجود داشته باشد در هر شرایط سنی می‌توان مسیرهای رشد و ترقی را پیمود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.