با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

۲۵۰۰ جامعه دانشگاهی مازندران تحت پوشش بنیاد نخبگان هستند

رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران گفت: دو هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه دانشگاهی استان تحت پوشش این بنیاد هستند.

منتشر شده

در

محسن جهانشاهی در نشست با خبرنگاران با تاکید بر نخبه شناسی و حمایت از نخبگان و نخبه گماری اظهار داشت: تعدادی از نخبگان در حوزه دانش بنیانی و شرکت های فناور فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه دانشگاهی تحت پوشش بنیاد نخبگان در استان هستند اظهار داشت: همچنین هزار عضو هیئت علمی نخبه و نخبه پرور در استان مازندران شناسایی شده است و باید از این ظرفیت ها در جای مناسب بهره برداری شود.

وی تصریح کرد: عصاره فضائل دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی می تواند بنیاد  نخبگان باشد و با افرادی سر و کار داریم که استعداد برتر و نخبه هستند.

جهانشاهی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان زیر نظر معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری است تصریح کرد: بهر حال باید تکلیف خود را بدانیم که متولی حوزه نخبگان و نخبه پروری کیست از اینرو با انجمن ها و مجموعه های غیردولتی تعامل مطلوبی داریم.

وی با تاکید براینکه بنیاد ملی نخبگان از فعالیت های سیاسی پرهیز می کند تصریح کرد: بنیاد نخبگان تنها بنیاد دولتی با شرح و وظایف مشخص است که به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی به تسهیلات و حمایت های ارائه شده به افراد تحت پوشش گفت: بنیاد ملی نخبگان در سطح کشور و استان عضو ندارد بلکه افرادی را در قالب های مختلف تحت پوشش قرار می دهد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران درباره اعطای تسیهلات ملی بلاعوض به دانشجویان مستعد گفت: یک دانشجوی کارشناسی تا ۴۱ میلیون تومان می تواند به شیوه های مختلف تسهیلات لازم را از بنیاد نخبگان دریافت کند و این رقم برای کارشناسی ارشد ۵۷ میلیون تومان و برای دانشجوی دکترای تخصصی تا سقف ۱۳۵ میلیون تومان خواهد بود.

وی با اشاره به راه اندازی بنیاد نخبگان از سال ۹۰ در استان تصریح کرد: سال ۹۰ حدود هشت برنامه مصوب در بنیاد نخبگان وجود داشت و این میزان در سال جاری ۷۸ برنامه مصوب است که رشد مطلوبی را نشان می دهد.

جهانشاهی با بیان اینکه در حال حاضر مخترع سطح یک در کشور نداریم گفت: مازندران بعد از تهران رتبه دوم را در مخترعان سطح دوم کسب کرده است و ۱۵۰ مخترع سطح سه نیز در استان شناسایی شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.