با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

۲۵۶صفحه مجازی مبتذل و خارج از عرف در مازندران مسدود شد

رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا مازندران گفت: ۲۵۶ صفحه به واسطه انتشار تصاویر مبتذل و تبلیغات خارج از عرف به کمک فضای مجازی سپاه استان مسدود شده‌ است.

منتشر شده

در

احمد نجارتبار پیش ازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران و فعالان فضای مجازی از کاهش ۴۲ درصدی جرایم اقتصادی استان مازندران با همکاری فعالان فضای مجازی استان خبر داد و گفت: این فعالان مجازی با انتشار داده‌نماها و عکس نوشته‌های ارسالی ما مرتبط با آگاه‌سازی از کلاهبرداری‌ها در کاهش جرایم اقتصادی مؤثر بوده‌اند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس فتای استان مازندران با بیان اینکه ما و فعالان فضای مجازی در یک پرچم هستیم و نمی‌خواهیم برای فعالان این عرصه مسئله‌ای رخ دهد، افزود: وظیفه ما صیانت از این افراد و آگاه‌سازی آنها نسبت به جرایم سایبری و چالش‌هایی است که فعالان در این عرصه با آن مواجه می‌شوند.

وی فعالان فضای مجازی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی را بی‌حاشیه‌ترین فعالان فضای مجازی استان مازندران برشمرد و گفت: تاکنون پرونده‌ای علیه فعالان مجازی این دو شهرستان در پلیس فتا دایر نشده است.

نجارتبار با بیان اینکه فعالان عرصه فضای مجازی نسبت به افکار عمومی مسئول هستند، به اثرات منفی برخی اخبار مشوش‌کننده اذهان عمومی بر اقتصاد گردشگری استان اشاره کرد و بر لزوم وقت‌شناسی در انتشار یک خبر توسط فعالان ان عرصه تأکید کرد و گفت: بارگزاری شماره حساب در کانال‌ها جرم است.

این مسئول تبلیغات خارج از عرف و انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی را ممنوع و جرم دانست و گفت: در استان مازندران، ۲۵۶ صفحه به واسطه انتشار تصاویر مبتذل و تبلیغات خارج از عرف به کمک فضای مجازی سپاه استان مسدود شده‌اند.

حسن‌پور، کارشناس فضای مجازی امور انتخابات استان مازندران، از جمله تخلفات اصلی انتخاباتی به تبلیغات زودهنگام کاندیداها، نظرسنجی انتخاباتی در کانال‌ها و تخریب کاندیداهای رقیب در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: تاکنون، ۸۷ مورد تذکر به کاندیداهای شورای شهرهای استان در رابطه با این تخلفات از طریق مجاری امنیتی داده شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.