با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

۲ هزار مترمربع از اراضی ملی منطقه پرن آمل از دست متصرفان خارج شد

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل گفت: 2 هزار متر مربع از عرصه ملی در روستای پرن از دست متخلفات آزاد شده و رفع تصرف شد.

علی اصغر اسماعیل زاده اظهار کرد: مأموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان در راستای اجرای حکم قضایی 2 هزار متر مربع از اراضی ملی در روستای پرن را آزاد کرده و به بیت المال بازگرداندند.

وی با اشاره به اینکه مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی آمل، سرجنگلبانی شاهزید و عوامل حفاظتی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در اجرای حکم مرجع قضایی اقدام به رفع تصرف از اراضی ملی در روستای پرن کردند، افزود: همیاران طبیعت در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف اراضی جنگلی و مرتعی می‌توانند از طریق شماره‌های تماس 1504 و 139 یگان حفاظت منابع طبیعی را کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل بیان کرد: در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، مأموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و سرجنگلبانی لاریجان اقدام به قلع و قمع دو دستگاه بنای نیمه ساز غیرمجاز و آزادسازی و رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی در روستای گلاز لهر بخش لاریجان کردند.

وی با اشاره به اینکه در جریان خلع ید و آزادسازی اراضی ملی معاون و فرمانده یگان حفاظت، کارشناسان مهندسی و ممیزی اداره منابع طبیعی شهرستان آمل و سرپرست سرجنگلبانی لاریجان حاضر بودند، گفت: پنج نقطه از اراضی ملی در روستای گلاز لهر که به صورت غیرقانونی توسط اشخاص تصرف شده بود، آزاد سازی و به بیت المال بازگشت.

اسماعیل زاده با اشاره به توقیف یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق در آمل، خاطرنشان کرد: مأموران سرجنگلبانی کرسنگ در جریان گشت و سرکشی از حوزه استحفاظی برای پیشگیری از تخلف، یک دستگاه خودروی وانت نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

وی با اعلام اینکه کامیون حامل چوب قاچاق در آمل نیز در دام قانون گرفتار شد، افزود: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی در جریان گشت و سرکشی از حوزه استحفاظی، یک دستگاه کامیون حامل چوب قاچاق را شناسایی کرده و کامیون حامل چوب به همراه محموله قاچاق مکشوفه توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل در ادامه با اشاره به کشف چوب آلات قاچاق توسکا قاچاق توسط مأموران یگان حفاظت و پلیس آگاهی، یادآور شد: حین بازدید از کارگاه‌های چوب‌بری موفق به کشف و توقیف ۲/۷ متر مکعب چوب جنگلی توسکا قاچاق از نوع گرده بینه شدیم همچنین قاچاقچیان چوب در جنگل خلیل شهر بهشهر اقدام به قطع درختان جنگلی کرده و چوب قطع شده را به آمل منتقل کردند که توسط مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی آمل شناسایی شدند.

وی افزود: در این عملیات مقدار ۱۰ متر مکعب چوب جنگلی قاچاق هم توسط مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی آمل از یک کارگاه چوب‌بری کشف و توقیف شد.

اسماعیل زاده در مورد کشف و توقیف چوب هیزمی قاچاق توسط مأموران سرجنگلبانی امام‌زاده عبدالله، عوامل حفاظتی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در جریان گشت و سرکشی از جنگل سری ۵ آلشرود در آمل، متذکر شد: ادوات قطع و حمل چوب آلات جنگلی و دو رأس دواب و چوب هیزمی قاچاق مکشوفه توقیف شده و به دفتر نظارت طرح جنگلداری هلومسر منتقل شد.

وی همچنین با اشاره به قطع درختان جنگلی در بهشهر و کشف ۱۰ متر مکعب چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان، یادآور شد: درختان جنگلی در شهرستان بهشهر قطع شده و چوب آلات شبانه به کارگاه‌های چوب‌بری آمل منتقل می شد که توسط مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی، پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران و پلیس آگاهی آمل در یک کارگاه چوب‌بری به دام قانون افتاد.

اسماعیل زاده با اشاره به هماهنگی با دادستان آمل برای پلمب کارگاه چوب‌بری متخلف و بازداشت سه نفر از متخلفان، بیان کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی آمل با همکاری پلیس امنیت اقتصادی در جریان دو عملیات جداگانه، توانستند دو باند سازمان یافته حمل محموله های جنگلی قاچاق از مبدأ شهرستان بهشهر را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی با اشاره به شناسایی و بازداشت عوامل قطع درختان جنگلی در بهشهر و سرکرده‌های اصلی این باند سازمان یافته توسط پلیس امنیت اقتصادی، گفت: در عملیات دیگر یک دستگاه خودروی وانت نیسان حامل چوب جنگلی راش قاچاق شناسایی و توقیف شد که خودرو و چوب آلات قاچاق به پارکینگ اداره منابع طبیعی شهرستان آمل منتقل شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *