با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

۳۷۹ مازندرانی بر اثر کرونا در مراکز درمانی بستری هستند

طی شبانه‌روز گذشته با بستری شدن تعداد ۶۸ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۳۷۹ نفر رسید.

منتشر شده

در

روزهای پایانی بیست و یکمین ماه از شیوع ویروس کرونا درحالی در استان مازندران سپری می‌شود که در کنار نگرانی‌های کرونا و کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، واکسیناسیون کرونایی همچنان درحال انجام است.

در دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۹ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

 طی این مدت تعداد ۴۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 هم اکنون ۲۸۹ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری که از این تعداد ۵۸ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

*تزریق دو دز واکسن کرونا برای ۷۱ درصد مردم مازندران

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا برای حدود ۹۲ درصد مردم زیر مجموعه دانشگاه ، تک دز و حدود ۷۱ درصد دو دز انجام شده است،گفت: با این وضعیت مازندران بالاترین میزان واکسیناسیون را در جمعیت بالای ۱۲ سال دارد.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان مازندرانی دز اول و ۶۰ درصد آن‌ها دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: جمعیت هدف بالای ۶۰ سال برای تزریق دز سوم واکسن مراجعه کنند، چون سطح ایمنی آن‌ها کاهش یافته و از دز دوم آن‌ها حدود ۵ تا ۶ ماه گذشته است.

موسوی گفت:  واکسینه شدن مردم می‌تواند در برابر پیک بعدی آسیب پذیری آنها را کم کند.

وی با اعلام اینکه اکنون وضعیت کرونا در یک روند تثبیتی قرار دارد و روند کاهشی ملایمی را شاهد هستیم، اما همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی باید رعایت شود، یادآور شد: در مازندران شهر‌هایی که نارنجی بودند از وضعیت نارنجی خارج شدند و چند شهرستان هم در وضعیت آبی قرار دارند.

در دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در  حال حاضر ۹۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ بیمار جدید بستری و ۱۲ بیمار هم  ترخیص شدند.

همچنین ۱۶ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بر این اساس طی شبانه‌روز گذشته با بستری شدن تعداد ۶۸ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۳۷۹ نفر رسید.

براساس گزارش‌ها تعداد فوتی‌های امروز در مازندران به ۳ تن رسیده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.