با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

۳۷ درصدی دانشجویان از خوابگاه‌‎های دانشجویی بهره‌‎مندند/ لزوم حمایت مجلس از صندوق دانشجویی در قانون بودجه

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / معاون وزیر علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه سهم زیرساخت‌های فیزیکی در حوزه خوابگاهی حدود ۳۷ درصد است، گفت: در بازه زمانی چهار ساله قصد داریم تا این آمار به ۵۰ درصد افزایش یابد.

هاشم داداش‌پور در حاشیه آئین افتتاح پروژه ورزشی و کلنگ‌زنی ساختمان خدمات رفاهی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حوزه خدمات رفاه دانشجویی بسیار گسترده است و از حوزه ورزشی تا حوزه‌های مربوط به اسکان را در برمی‎گیرد.

وی افزود: بخشی از این حوزه زیرساخت‌های فیزیکی و سخت هستند و برخی از آنها زیرساخت‌های نرم در حوزه خدمات رفاهی و دانشجویی را در برمی‌گیرند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه از سال‌‎های گذشته متناسب با رشد جمعیت دانشگاهی کشور خدمات رفاهی در حوزه‌های مختلف گسترش پیدا می‌کرد، تصریح کرد: در حال حاضر سهم زیرساخت‌های فیزیکی در حوزه خوابگاهی حدود ۳۷ درصد است.

وی ادامه داد: این میزان توانسته بخش مهمی از ظرفیت‌های مورد نیاز خوابگاهی برای دانشجویان را پوشش دهد.

داداش‌پور با بیان اینکه طی هر سال تلاش داریم تا ظرفیت‌های خوابگاهی دانشگاه‌ها گسترش یابد، متذکر شد: در بازه زمانی چهار ساله قصد داریم تا این آمار به ۵۰ درصد افزایش یابد البته برای ساخت خوابگاه‌ها نیازسنجی در مناطق مختلف انجام می‌‎شود و از ۱۷ تا ۶۳ درصد دانشگاه‌های کشور ظرفیت‌‎های خوابگاهی دارند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متذکر شد: با توجه به کمبود خوابگاه‌ها در برخی دانشگا‎ه‌ها وام دانشجویی به دانشجویان متأهل در دانشگا‎ه‌ها اختصاص می‌یابد البته کمبودهایی در این حوزه داریم که باید از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی حل شود زیرا صندوق رفاه دانشجویان در قانون بودجه سهم دارد و با افزایش ظرفیت‌های قانونی در این حوزه میزان تأمین وام گسترش می‌یابد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.