با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

۳۸۰۰ هکتار از شالیزارهای آمل بیمه شد

مدیر جهاد کشاورزی آمل، از پوشش خدمات بیمه‌ای بیش از سه هزار و۸۰۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان تاکنون خبر داد.

منتشر شده

در

سید حسین اسلامی با اشاره به بیمه ۳۸۰۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه سطح پوشش بیمه در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری داشته و به بیش از دو برابر رسیده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل نشاء، سطح پوشش بیمه شالیزارهای این شهرستان افزایش قابل توجهی داشته باشد.

مدیریت جهاد کشاورزی آمل تصریح کرد، وقوع حوادث پیش بینی نشده طبیعی ازجمله سیل و خشکسالی سال‌های اخیر در کشور در استقبال کشاورزان برای تحت پوشش بردن شالیزارها تأثیرگذار بوده است.

اسلامی ادامه داد: در حال حاضر بیمه به عنوان یک ابزار مناسب مدیریت ریسک، تنها راهکار حفاظتی از کشاورزان در برابر حوادث غیر مترقبه و جبران کننده بخشی از خسارات وارده احتمالی است که می‌تواند کشاورزان را به تولید دلگرم و امیدوار کند.

وی، بر ضرورت افزایش و گسترش پوشش بیمه‌ای در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: با وجود عدم استقبال مناسب بهره برداران از مقوله بیمه، توسعه سطح بیمه محصولات کشاورزی از سیاست‌ها و اولویت‌های این مدیریت بوده و سعی شده با تمرکز فعالیت‌های آموزشی ترویجی و همایش‌های دهیاران و اعضای شورای اسلامی در این راستا گامی مؤثر برداشته شود.

مدیرجهادکشاورزی آمل همچنین بر اهتمام و تعهد کارشناسان پهنه در اطلاع رسانی و توجیه بهره برداران در زمینه اهمیت بیمه تاکید کرد و یادآور شد: تمام کشاورزان باید برای بیمه کردن محصولات کشاورزی خود اقدام کنند چراکه تنها اهرم حمایت از کشاورزان و بهره برداران در مواقع بحران وحوادث، بیمه محصولات کشاورزی است.

شهرستان آمل با دارابودن بیش از ۳۷ هزار هکتار شالیزار و تولید سالانه بیش از ۲۲۰ هزار تن برنج سفید در کشت اول، دوم و پرورش رتون، برنج مورد نیاز بیش از ۵ میلیون نفر را تأمین می‌کند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.