با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازآفرینی شهری مازندران تخصیص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت که برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری استان در سال جاری ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

منتشر شده

در

حمد نظری در حاشیه افتتاح ۲ طرح باز آفرینی شهری در آمل به مناسبت دهه فجر در جمع خبرنگاران افزود : با این اعتبار در حال حاضر ۳۶ پروژه بازآفرینی شهری با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ۱۹ شهر استان در دست اجرا قرار دارد.

وی با اعلام اینکه طرح جامع سلامت شهری و پارک معلولین آمل امروز در محله امت آباد به بهره برداری رسید ، گفت:  تا پایان سال نیز یک مجتمع فرهنگی ورزشی در بابل تحت عنوان فرهنگسرا و یک سالن ورزشی بانوان در  شهرستان قائمشهر به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اظهار داشت : برای سال ۱۴۰۰ نیز اعتباری حدود ۴۵۰ میلیارد ریال برای پروژه های باز آفرینی شهری مصوب شده است  که تا پایان ماه موافقت نامه آن مبادله می شود .

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت بر این است که حاشیه نشینی کم رنگ و بافت های ناکارامد شهری بهینه سازی و احیاء شود ، افزود : با تزریق بودجه در نظر گرفته شده تا پایان هفته دولت سال آینده پروژه های باقی مانده به اتمام و بهره برداری خواهد رسید.

نظری هدف طرح بازآفرینی شهری را اجرای  عدالت اجتماعی دانست و گفت : با اجرای این طرح ها تلاش می شود خدمات به نقاط حاشیه نشین برده شود و این نقاط پا به پای سایر نقاط شهری توانمند شود.

وی  با بیان اینکه خدمات متناسب با نیاز هر منطقه ارائه می شود ، افزود : بیشترین اعتبار طرح های بازآفرینی در سکونتگاه های غیر رسمی استان و بافت های فرسوده برای اجرای خانه محله ، ساخت مجتمع فرهنگی و ورزشی، احداث پارک ها ، مرمت بافت های باارزش و تاریخی و توانمند سازی ساکنان و حاشیه نشینان هزینه می شود.

عملیات اجرایی جرای طرح های بازآفرینی در شهرهای استان مازندران نخستین بار به طور رسمی از دهه فجر سال ۹۶ با هدف بهسازی چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از بافت های فرسوده در ۳۸ شهر استان آغاز شد.

بیشترین وسعت بافت فرسوده شهری در مازندران مربوط به شهرهای ساری ، بابل ، آمل و قائشمهر است که در زمره شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت قرار دارند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.