با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

۴ معدن آلاینده محیط زیست در آمل پلمب شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت که چهار معدن شن و ماسه این شهرستان به علت آلوده سازی محیط زیست پلمپ شد.

منتشر شده

در

وحید رضائیان با اشاره به پلمب چهار معدن شن و ماسه در شهرستان افزود که پساب این معادن به صورت مستقیم به رودخانه هراز هدایت می‌شد که مورد اعتراض و شکایت ساکنان پایین دست قرار داشت.

وی ادامه داد: کارشناسان محیط زیست نیز پس از بازدید این موضوع را تأیید کردند و در نهایت با اخذ مجوز قضائی، پلمب شدند و تا رفع کامل مشکلات زیست محیطی پلمب باقی خواهند ماند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت که بر اساس مقررات زیست محیطی، این دسته معادن حتی پس از رفع مشکلات زیست محیطی در صورت که بار دیگر مرتکب تخلف شوند برای همیشه از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

رضائیان، همچنین از ارائه اخطار زیست محیطی به چند معدن دیگر در این شهرستان طی هفته جاری خبر داد واضافه کرد: که بازرسان این اداره پس از بازدید از چندین معدن شن و ماسه در نزدیکی رودخانه هراز، متوجه شدند که ۴ معدن از این تعداد بعضی شرایط تولید و شست و شوی مواد معدنی را رعایت نمی‌کنند و باعث ایجاد آلودگی زیست محیطی می‌شوند.

وی، رعایت نشدن مقررات زیست محیطی در معادن حاشیه رودخانه هراز را باعث آلوده سازی این رودخانه و تهدید سلامت ساکنان اطراف و پایین دست دانست و نسبت به تبعات بی توجهی به این موضوع هشدار داد.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه فعالیت آلوده ساز برای محیط زیست موضوع را به مأموران اجرایی محیط زیست اطلاع دهند.

در شهرستان آمل بیش از ۴۰ واحد معدن کوهی در مسیر جاده هراز فعال است.

رعایت نکردن ملاحظات زیست محیطی، برداشت‌های بیش از حد تعیین شده از معادن و صدور مجوزهای جدید از جمله چالش‌هایی است که در یک دهه اخیر سلامت رودخانه هراز را به خطر انداخته است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.