با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

۴ پروژه عمرانی و توریستی شهر رینه لاریجان در هفته دولت افتتاح شد

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / شهردار رینه گفت: چهار پروژه عمرانی، گردشگری و توریستی شهر رینه لاریجان با اعتبار نزدیک به ۱۲۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح شده است.
هفته دولت در شهر رینه لاریجان که از شهرهای مرتفع کشور محسوب می شود، باعث افتتاح پروژه های متنوع عمرانی، زیباسازی شهری، آسفالت و بهسازی راه شده تا همشهریان رینه، مسافران و گردشگران داخلی و خارجی از آنها بهره مند شوند.چهار پروژه شهر رینه لاریجان به مناسبت هفته دولت با اعتبار نزدیک به ۱۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
شهردار رینه لاریجان اظهار کرد: احداث دیوار حفاظتی محور پلمون به رینه با اعتبار بیش از ۳ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی همراه است.
مرتضی مقدم بیان کرد: آسفالت ۱۷ هزار مترمربع از خیابان های رینه در راستای نهضت آسفالت، احداث جدول کشی، سنگفرش رفیوژ و زهشکی بلوار امام خمینی(ره) به طول ۸۰۰ مترمربع از مهمترین اقدامات بوده است.
شهردار رینه لاریجان با اعلام خریداری ۵۰۰ عدد گلدان، کاشت یک هزار و ۲۰۰ بوته گل سرخ و ۳۰۰ اصله درخت کاج کامیس، تصریح کرد: پروژه سنگفرش و احداث پله آبشار سرآسیاب رینه به طول ۵۲۰ متر مربع از فعالیت های اساسی در راستای زیباسازی برای استفاده همشهریان و جذب توریست و گردشگر بوده است که پله سازی، نصب چراغ، نرده کاری، چراغ روشنایی، آب نما و آبشار در آن اجرا شده است.
مقدم گفت: در گذشته در منطقه آبشار سرآسیاب با سرازیر شدن آب چشمه بالادست، سنگ آسیاب با قدمت ۲۵۰ سال در پائین دست به حرکت در می آمد و در راستای حفظ این منطقه قدیمی و اصیل برآمدیم.
مقدم یادآور شد: جدول کشی ضلع شمالی شهر رینه، جاذبه سازی، طراحی و نصب سردرب ورودی به همراه درختکاری در حاشیه های شهر در دستور کار برای آینده نزدیک قرار دارد.
معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه آمل، در این آئین افتتاح اظهار کرد: طی یک سال گذشته از هفته دولت سال گذشته تاکنون تعداد ۳۶۸ پروژه و طرح بزرگ و کوچک در شهرستان آمل اجرایی شده و به بهره برداری رسید.ذات الله زارعی افزود: میزان ۲ هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان ارزش ریالی این پروژه ها بوده است البته برخی از این پروژه ها بعد از ۱۲ تا ۱۵ سال بلاتکلیفی افتتاح شد.
وی بیان کرد: همدلی، همراهی و هم اندیشی شهردارو اعضای شورای اسلامی شهر رینه باعث پیشرفت و توسعه شهری شده و با همراهی و همگرایی می توان در آینده نزدیک شاهد تحولات بزرگی در شهر رینه بود.
صادقی راد عضو شورای اسلامی شهر رینه در این مراسم، اظهار کرد: در هفته دولت شاهد افتتاح چهار پروژه شهری در رینه بودیم که اعتبار آن از محل درآمدهای داخلی شهرداری و بودجه های دولتی است در بسیاری از پروژه ها برآن شدیم تا همانند پروژه آبشار سرآسیاب آداب و سنت های قدیمی مان را حفظ کنیم تا همگان بدانند رینه از چه تاریخ و سابقه بزرگی بهره می گیرد.
وی با قدردانی از تلاش شبانه روزی شهردار و عوامل شهرداری رینه در اجرای پروژه های شهری، بیان کرد: با اجرای نهضت آسفالت سعی داریم هر خیابان خاکی در رینه آسفالت شود و تا پایان سال جاری امیدواریم کوچه بدون آسفالت در رینه نداشته باشیم.
صادقی راد با اعلام اینکه شهر رینه پایتخت کوهنوردی ایران است و از ضلع جنوبی کوتاهترین مسیر صعود به قله دماوند را دارد، خاطرنشان کرد: رینه با 2 هزار و 20 متر ارتفاع از سطح دریا شرایط بسیار خوبی را برای صعود کوهنوردان خارجی و داخلی به قله مرتفع دماوند به عنوان بام ایران مهیا کرده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.