با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

۶۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه در مازندران کشف شد

فرمانده انتظامی مازندران از کشف بیش از ۶۰۰ هزار عدد انواع موادمحترقه در سطح استان خبر داد.

منتشر شده

در

به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس مازندران، سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: چهارشنبه آخرسال یکی از رسوم دیرینه ایرانیان بوده که در سال‌های متمادی به اشکال مختلف در قالب جشن و آیین‌های سنتی خاص در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شد.

وی افزود: یکی از اهداف مهم برگزاری این جشن‌ها صله رحم، شادی و نشاط در مردم برای آغاز سال نو بوده اما در چند سال اخیر دستخوش تحولات شده و با ورود موادمحترقه خطرناک و بروز برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و حوادث ناگوار آتش‌سوزی و انفجار موادغیرمجاز منفجره دست‌ساز صدمات و آسیب‌های جبران ناپذیری از جمله قطع عضو و کوری چشم را برای کودکان ، نوجوانان و جوانان در پی دارد.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به آمار صدمات و آسیب‌های چهارشنبه آخر سال در سال 96، تصریح کرد: برابر آمار مرکز اورژانس 115 استان در سال گذشته بیش از 132 نفرمصدوم شدند که از این تعداد 120 نفر به صورت سرپایی مداوا و 12 نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

میرفیضی با بیان اینکه وظیفه پلیس پاسخگویی به مطالبات مردمی است، تصریح کرد: پلیس با هماهنگی دستگاه قضایی با افراد هنجارشکن و قانون‌گریزی که بخواهند در روزهای پایانی سال برای شهروندان ایجاد مزاحمت و سد معبر کنند، برابر قانون رفتار خواهد کرد و در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروز خود و وسیله نقلیه آنان در بازداشت خواهند بود.

وی، نقش خانواده‌ها و والدین را در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال تاثیر گذار و تعیین کننده دانست و گفت: تاکید پلیس بر برگزاری مراسم به صورت محله محور و کوچه محور است و حضور خانواده‌ها و بزرگ‌ترها در کنار فرزندان برای پیشگیری از حوادث احتمالی است.

رئیس پلیس مازندران به خانواده‌ها توصیه کرد: در صورت برپایی آتش ملاحظات و نکات ایمنی را رعایت کنند و از برپایی آتش در کنار پست برق، مخازن سوخت و گاز و روی آسفالت که موجب تخریب آن می شود، جدا خودداری کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.