با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

۶۲ درصد آسیب های ورزشکاران در ناحیه زانو و مچ پا است

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور گفت: ۶۲ درصد آسیب های ورزشی ورزشکاران در ناحیه زانو و مچ پا است.

منتشر شده

در

غلامرضا نوروزی در اولین کنگره سراسری رویکرد پزشکی ورزشی اظهار کرد: رویکرد فدراسیون پزشکی ورزشی نقش پیشگیرانه، درمان و بازتوانی است و مهمترین هدف ما نگاه پیشگیرانه به آسیب ها است و باید برای جلوگیری از آسیب تدابیری اندیشیده شود و در صورت آسیب باید اقدامات درمانی برای ورزشکارانجام و از عوارض آن جلوگیری شود.

ننوروزی رشته فوتبال و کشتی را رشته های پرآشوب دانست و افزود: ۶۲ درصد آسیب های ورزشی در ناحیه زانو، مچ پا، مچ دست، شانه، دندان ها و ستون فقرات کمری هستند.

همچنین در این مراسم دکتر فرزاد گوهردهی رییس هیات پزشکی ورزشی مازندران گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی حامی ورزشکار است، و ورزشکاران می توانند با پرداخت مبلغ ۲۰ هزارتومان به صورت سالیانه از مزایا و خدمات بیمه ای فدراسیون استفاده کنند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی مازندران بیان کرد: در کشور ما حوزه پزشکی ورزشی تخصصی شده است و متخصصین این رشته نقش موثری در موفقیت های ورزشکاران در سطح کشور دارند.

دکتر گوهردهی ادامه داد: در این همایش کارگاه های متنوع و کاربردی توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، دانشکده تربیت بدنی دانشگاه مازندران (بابلسر)، دانشگاه آزاد و مدرسین فدراسیون پزشکی ورزشی جهت دانشجویان گروه علوم ورزشی ،مربیان و ورزشکاران برگزار می شود.

وی همچنین برگزاری کارگاه های آب درمانی، ماساژ، پیکرسنجی، گرم کردن فیفا ۱۱، بیومکانیک کفش ' کاربرد کفی و… را از دیگر کارگاه های این کنگره عنوان کرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.